Populära Glasfakta i ny utgåva

Populära Glasfakta i ny utgåva

Glasfakta är ett uppslagsverk och en guide för den som ska välja byggnadsglas, framtagen av glasleverantören Pilkington. I uppslagsverket finns all nödvändig fakta för att kunna välja rätt glas oavsett om det ska sitta i en butik, ett bostadshus eller en fabrik. Läsaren kan söka information runt ett stort urval av glas med olika funktioner som t.ex. inom energispar, solskydd, brandskydd, ljuddämpning och säkerhetsglas.

- Det känns jätteroligt att kunna erbjuda branschen vår sjätte utgåva av Glasfakta. Det ligger mycket jobb bakom handboken och vi är väldigt stolta över att kunna lansera den här i juni, säger Niklas Hägerklint, försäljningschef på Pilkington.

Initiativtagaren till Glasfakta är Alf Rolandsson, chef för teknisk rådgivning på Pilkington. Det är också Alf som har varit drivande i arbetet med att ta fram nya, uppdaterade utgåvor. Den första togs fram redan år 2000.

Viktig för branschen

De tidigare utgåvorna av Glasfakta har rönt stor uppskattning inom byggbranschen.

- När vi väljer glas till våra olika projekt, plockar jag alltid fram Glasfakta. Boken har en bra struktur och här hittar jag tydliga tabeller som visar glasens olika funktioner. Siffror och förklarande texter hjälper mig att göra rätt val, men också att förklara vidare för våra entreprenörer. Boken är ett riktigt bra verktyg för oss i branschen, säger Kenneth Eriksson på Pyramiden Arkitekter AB.

- Vi får hela tiden återkopplingar på att Glasfakta är ett välutnyttjat och välanvänt uppslagsverk, inte bara från våra direkta kunder utan även för arkitekter, entreprenörer, konsulter och till och med från våra konkurrenter, säger Niklas Hägerklint.

Den senaste utgåvan av Glasfakta håller just nu på att skickas ut. Vill du beställa extra exemplar så skicka ett mail till: info@se.nsg.com

Läs Glasfakta på:

För mer information och bilder, vänligen kontakta:

Niklas Hägerklint, Försäljningschef vidareförädlade produkter på Pilkington

Pilkington är en av världens största tillverkare av glas och glasprodukter. Vi tillverkar glas för arkitekter och byggbranschen, till bilindustrin samt tekniskt glas för specialapplikationer.

• Pilkington grundades 1826 och är från och med juni 2006 medlem i NSG Group, vilket gör Pilkington ledande i den globala floatglasindustrin
  • NSG Group omsatte år 2010 cirka 4 707 miljoner euro
  • Vi är cirka 28 000 anställda, har verksamhet i 30 länder och försäljning i mer än 130 länder
  • Floatprocessen som uppfanns av Sir Alastair Pilkington 1952, är den internationella standarden för högkvalitativ glastillverkning