Skriv fint – och radera – med nya Frixion Point

Pilot Frixion-familjen utökas med en precisionsmodell med en smal Hi-tecpointspets. Bläcket finns i tre färger och är raderbart i upp till två år.

Nu lanserar Pilot en ny Frixion-modellen med Hi-tecpointspets på 0,25 mm. Det mjuka gelbaserade bläcket finns i tre klara färger: svart, blått och rött. Med sitt smala grepp är den mycket bekväm att skriva med. Och skulle man råka skriva fel är det bara att radera och skriva på nytt.

Den nya Frixion-modellen klarar dessutom att skriva ca 40 % längre än sina föregångare, eller hela 350 meter. Naturligtvis är Frixion-pennornas färgpatroner utbytbara och finns i behändiga trepack.

Det raderbara bläcket i Frixion-pennorna heter Metamocolor och ändrar färg vid värme. Genom att gnugga pennans ”radergummi” mot den skrivna texten blir den osynlig av friktionsvärmen och kan därefter skrivas över på nytt. Detta kan göras ända upp till två år efter att man skrivit, därefter stabiliseras bläcket och blir permanent.

Pris: Ca 30 kr inkl moms
Lansering på marknaden: Januari 2011

Bilder finns att hämta på Newsdesk, www.mynewsdesk.com/se/pressroom/pilotpen

För ytterligare information, kontakta:
Sanna Nilsson, marknadsansvarig,  08-544 80 557, sanna.nilsson@pilotpen.se

• pilot pen
  • raderbart bläck
  • metamocolor
  • frixion point

OM PILOT PEN:
Pilot Pen AB är ett helägt dotterbolag till japanska Pilot Corporation, med huvudkontor i Tokyo, åtta fabriker runt om i världen och representation i 100 länder över hela världen. Företaget har sedan starten 1918 byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet och teknik. Produkterna omfattar en mängd penntyper – allt från exklusiva reservoar­pennor till massproducerade kulspets- och märkpennor. Pilot har en uttalad och långsiktig miljöstrategi som bland annat omfattar utvecklingen av Begreen-sortimentet av miljöanpassade pennor. Alla Pilots fabriker är ISO 14001-godkända och Begreen-sortimentet uppfyller ISO 14021-standarden. Produkterna säljs genom kontorsfackhandeln, varuhus, bok- och pappershandeln etc. Mer info finns på www.pilotpen.se

Eleonore Fredriksson