Pinchos stöttar Min Stora Dag

Pinchos stöttar Min Stora Dag

Det finns något härligt i atmosfären när man går in i en Pinchos restaurang. Sorlet, den mysiga inredningen och blandningen av människor gör att gästerna snabbt hamnar i avslappnade samtal. En mötesplats där unga, gamla, par, familjer eller vänner ska känna sig lika välkomna. Kanske är det just det som har gjort Pinchos så populärt bland barnen. För många barn står ett besök på Pinchos högst upp på önskelistan. Det är på Pinchos man vill fira sin födelsedag, skolavslutning eller gå med familjen på helgen.

För många barn är vardagen inte bara skola, läxor och fotboll. I Sverige kämpar närmare 200 000 barn med allvarliga sjukdomar och diagnoser. Pinchos har därför ett mångårigt samarbete med organisationen Min Stora Dag för att tillsammans kunna ge dessa barn en välbehövlig guldkant.

Att få en egen Stor Dag kan innebära allt från att bygga en trädkoja och besöka en brandstation till att få en biokväll med sina kompisar eller till och med träffa Kronprinsessan. Det är barnen som väljer hur dagen ser ut och ofta önskar de sig just ett besök på Pinchos. Genom vårt långsiktiga samarbete har vi bidragit till att tusentals barn fått sin önskan uppfylld.

Utöver att Pinchos som bolag bidrar med ca 350 000 kr per år så genomför vi också insamlingskampanjer tillsammans med våra gäster. I mars 2022 gick 5 kr av varje såld crème brulée till Min Stora Dag. Med hjälp av våra gäster samlade vi in hela 140 000 kr som nu ska gå till att skapa glädjefyllda upplevelsepaket till barn som kämpar.

Ett stort tack till alla våra gäster som hjälpte till i denna insamling.