Apprestaurangkedjan Pinchos rekryterar välmeriterad COO

Apprestaurangkedjan Pinchos rekryterar välmeriterad COO

Ny COO i Pincho Nation AB, varumärkesägare och franchisegivare till apprestaurangkedjan Pinchos, blir Helena Ahldén.

- Pinchos växer snabbt och Helena är en efterlängtad resurs till vårt redan dynamiska team. Hon kommer framöver att leda organisationen som supporterar våra franchisetagare och jobbar med driften av våra egna restauranger, säger Magnus Larsson, VD Pincho Nation.

Helena Ahldén kommer närmast från SSP – Select Service Partner, där hon haft tjänsten General Manager för västra Sverige och ledningsansvar för ca 300 anställda och 19 restauranger som utgörs av kända varumärken som Starbucks, Max och O’Learys. Helena har en bred erfarenhet från restaurangbranschens alla delar och kommer att få en central roll i Pinchos fortsatta utveckling och drift.

- Det ska bli otroligt roligt och en stor utmaning att få vara med och bidra till Pinchos fortsatt starka expansion, säger Helena Ahldén. Med min breda erfarenhet av processer och struktur inom restaurangbranschen vill jag passionerat bidra till att bygga Pinchos starkare för framtiden.

Helena tillträder sin tjänst den 1 oktober.

För mer information, kontakta:

Magnus Larsson, VD Pincho Nation AB
magnus@pinchos.se / 0706 - 86 55 0

Wilhelm Vintilescu, Styrelseordförande Pincho Nation AB
wilhelm.vintilescu@gmail.com / 0707 10 80 05

Fakta Pinchos

Pinchos är ett restaurangkoncept baserad på en svensk originalidé etablerad i Göteborg 2012. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första restaurang där alla beställningar sker via en egenutvecklad app. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare. 2017 startas en internationell etablering. Idag sker 100 % av beställningarna och över 75 % av betalningarna via appen, något som är världsunikt.

Antal restauranger: 36
Ytterligare etabl 2017: 16
Antal anställda i kedjan: ca 500
Beräknad kedjeomsättning 2017: ca 660 Mkr
Appen: 1,2 miljon nedladdningar
Appinnehåll: Menyer, beställning, bordsbokning, betalning och lojalitetsprogram med bonuspoäng. Integration med molnbaserat kassasystem baserat på öppen källkod.
Appanvändning: 100% för beställning, > 75% för betalning
Erhållna utmärkelser: Framtidens Franchise(2016, Svenska Franchise), Årets Digitala Marknadsföring (2017, Svensk Franchise)