Patrik Back, nytillträdd VD på Pincho Nation

Ny VD för Pincho Nation

Pinchos (Pincho Nation utanför Norden) har idag 75 restauranger på fyra marknader. Bolaget har sedan starten 2012 vuxit i snabbt tempo och är idag en av de ledande restaurangkedjorna. Nu tar Patrik Back över rodret som VD för Pincho Nation i en tid av kraftig expansion men också för branschen utmanande marknadsvillkor.

Pincho Nation står starka och växer kraftigt genom nyetablerade enheter i Norge, Danmark och Sverige. Under Patrik Backs ledning kommer bolaget gå in i nästa tillväxtfas med bibehållet fokus på expansion, gästutveckling och lönsamhet. Patrik har tidigare arbetat som koncernens CFO.

Arthur Engel, styrelseordförande för Pincho Nation, kommenterar utnämningen:

"Vi är glada över att Patrik tar över som VD. Han besitter relevant kunskap, har god erfarenhet av bolaget och är rätt person att tillsammans med sitt team leda verksamheten in i sin nästa fas.“

Pincho Nations expansionsstrategi inkluderar öppnandet av flera nya restauranger runt om i Norden. Konceptet har bevisat sig i Norge, Danmark och Finland och bolagets strategi är att addera ytterligare europeiska marknader.

Patrik Back säger: “Jag är tacksam och stolt över det förtroende jag har fått. Tillsammans med hela Pincho-teamet ser jag fram emot att ta Pinchos till fler marknader. Vi bibehåller fokus på att säkerställa en hög kvalitet i våra restauranger samt vårt åtagande som franchisegivare. Pinchos är väl positionerat för framtida tillväxt genom hög kompetens och stabilitet i organisationen. “

Tidigare VD lämnade sitt uppdrag i början av året. Patrik Back har under rekryteringsprocessen haft rollen som tillförordnad VD.

För ytterligare information eller förfrågningar, vänligen kontakta:

Arthur Engel, styrelseordförande Pincho Nation, arthur.engel(@)hilaritas.se, 0701-813 401

Patrik Back, VD Pincho Nation, patrik.back(@)pinchos.se, 0702-576 181

Kategorier

Pinchos (utanför Sverige känt som Pincho Nation) är en svensk restaurangkedja som serverar smårätter från hela världens kök. En härlig blandning av burgare, dumplings, paella, läckra desserter och färgglada drinkar. Restaurangerna har extravagant inredning i härliga färger. Gästen har full kontroll över sitt besök då man bokar bord, beställer och betalar i vår app.