Klicka hem din gran från Smålandsgran.se

Dags att klicka hem årets Smålandsgran!

Möjligheten att klicka hem sin julgran via nätet har funnits några år nu och i år är det tredje året som Smålandsgran använder pinDeliver för att under en hektisk period leverera granar och tillbehör till privatpersoner och företag runt om i Sverige.

E-handeln är tätt integrerad med pinDeliver och inför varje leveransdag överförs kundordrar från smålandsgran.se till pinDeliver där de fördelas på olika orter och ruttoptimeras. En första leveransavisering med planerad leveranstid går ut på kvällen innan och när väl körningar startat på morgonen kan alla slutkunder följa sin leverans via karta och en dynamisk planerad leveranstid.

Utöver optimering, kundkommunikation och chaufförsstöd används pinDeliver även för plock och lastning då det är avgörande att rätt granar hamnar på rätt bil.

När väl julen är över använder man pinDeliver igen för att åka runt och hämta granar. Här har Smålandsgran en unik tjänst där de erbjuder sina kunder att de hämtar granen och tar den till närmaste energiverk där granen omvandlas till fjärrvärme.

God jul!