Gå direkt till innehåll
Smart bevattning av fotbollsplaner är ett av många IoT-projekt som öppnar upp för möjligheter att hushålla med värdefulla resurser.

Forum för nationell samverkan kring IoT/smart stad i Helsingborg 8-9 november

8-9 november möttes medlemmar och samarbetspartners i StadshubbsAlliansen upp i Helsingborg. 50 representanter från 10 stadshubbar för IoT, 5 sydsvenska kommuner, NSR och Helsingborgshem nätverkade, utbytte erfarenheter och tog del av nya IoT-case. Helsingborgs stad presenterade även sitt arbete med innovation, data och samarbeten.

Vi undersökte bland annat behov/utmaningar och presenterade sedan skalbara lösningar inom #vård, #fastighet, #trygghet, #skola och #samhällsinfrastruktur.

Medlemmar från pressen och andra intressenter är välkomna att höra av sig med frågor kring eventet till marcela.rosenlof@pingday.se