"Pingday bidrar till ett enklare uppkopplat liv och gör en sammankopplad värld bättre. Vi ska bli Europas bästa Stadsnät, med hjärtat i Helsingborg".

Nu heter vi Pingday.

Blir helägt dotterbolag

Öresundskraft Kommunikationslösningar med det Öppna Stadsnätet, fibernät, Stadshubb för IoT och operatörshotell, har drivits som ett eget affärsområde med drygt 30 anställda inom Öresundskraft AB i Helsingborg sedan 2013. I januari 2021 går vi över i Pingday AB, ett helägt dotterbolag till Öresundskraft och Helsingborgs stad. Vi har redan nu genomfört den praktiska förändringen och Pingday leds sedan i maj av en egen styrelse och VD Bo Lindberg, före detta affärsområdeschef.

Som eget bolag har Pingday bättre förutsättningar att anpassa verksamheten fullt ut för kommunikationslösningar och fortsatt ta en drivande roll i Helsingborgs digitaliseringsresa. Pingday tar med sig alla befintliga affärer och samarbeten inom kommunikationslösningar.

Läs mer på Pingday.se