Läs mer på Home4Life – ett hem för hela livet: h22cityexpo.se

Nyhet -

Pressinbjudan - Vård- och omsorgsförvaltningen tillsammans med Helsingborgshem, Tunstall och Pingday presenterar Home4Life – ett hem för hela livet

Vi går mot en framtid där fler individer med behov av vård och omsorg behöver tas hand om av färre. Sensorer som känner av rörelse, temperatur, rök, öppen dörr eller om spisen är på, kan öka tryggheten för ett helt liv hemma. Individer får påminnelser digitalt i hemmet och familj och vård- och omsorgspersonal får en överblick när man inte är på plats. Ökad självständighet för individen och mer tid för personal ökar tryggheten för alla.

Onsdag 8 juni bjuder vi in till pressträff för att presentera Home4Life för ett helt liv hemmaDen här dagen kommer det att finnas två tillfällen för pressen och inbjudna att besöka en unik visningslägenhet med trygghetsskapande teknik och framtidens funktionsanpassningar. Se resultatet av innovationsarbete och samarbete mellan vård- och omsorgsförvaltningen, Tunstall, Pingday och Helsingborgshem.

Presslegitimation krävs av journalister. Obligatorisk föranmälan till robert.skans@helsingborg.se
Under pressträffen kommer journalister som är på plats erbjudas möjlighet att ställa frågor och genomföra enskilda intervjuer.

Robert Skans
Projektledare vård- och omsorgsförvaltningen, Helsingborg

En bild som visar person, inomhus, leende, stårAutomatiskt genererad beskrivning