Vi gratulerar IoT Blekinge till utmärkelsen för Årets Stadsnät vid Svenska Stadsnätsföreningens årskonferens i Göteborg!

Nyhet -

Årets pristagare är fyra stadsnät som gjort sin svaghet till sin styrka.

"Genom att samverka inom IoT-området har pristagarna visat att även mindre kommuner kan ligga i framkant tack vare samverkan. De fyra stadsnäten har även samverkat med sina ägare för att ta fram IoT-lösningar som både innebär en besparing för verksamheterna samtidigt som invånarna ges högre service. På så sett har deras projekt blivit ett föredöme för stadsnät i Sverige", säger Jörgen Svärdh, ordförande i Svenska Stadsnätsföreningen, i en kommentar.

IoT Blekinge består av stadsnäten i Karlskrona, Karlshamn - medlemmar i StadshubbsAlliansen, samt Ronneby och Olofström.

#åretsstadsnät #samverkan #smartcity #digitalisering #digitalinfrastruktur #ssnf #karlskrona #karlshamn #ronneby #olofström