Pingday - vi driver utveckling av morgondagens självklarheter

Mia Rolf är ny VD för Pingday.

Mia Rolf kommer senast från en roll som Marknadsutvecklare på Wihlborgs där hon tidigare även varit Marknads- och kommunikationschef. Mia har även tidigare varit VD på Ideon Science Park. Mia tillträder tjänsten som VD för Pingday den 12 augusti.

Anders Östlund, VD Öresundskraft:

- Pingdays styrelse och jag är mycket glada att Mia Rolf har tackat ja till att leda Pingday in i framtiden. Vi anser att Mia har den rätta kompetensen och drivet för att ta Pingday till nästa nivå, säger Anders Östlund VD och koncernchef på Öresundskraft som äger Pingday.

Mia Rolf:

- Jag är stolt och tacksam över förtroendet från Pingdays styrelse och känner mig väldigt entusiastisk och exalterad över den här möjligheten. Jag ser stor potential i Pingday och ser fram emot att jobba tillsammans med alla fantastiska medarbetare för att utveckla och framtidssäkra Pingday de kommande åren, säger Mia Rolf.

Mia Rolf efterträder Per Andersson som är interims VD sedan 1 januari.

Mer information:

Mia Rolf, tillträdande VD Pingday, tel, 0709-100111

Anders Östlund, VD och koncernchef, Öresundskraft, tel. 042-4903080

Anders Lundblad, kommunikationschef, Öresundskraft tel. 042-4903644

Pingday är kommunikationslösningar för ett uppkopplat liv i ett smart samhälle. Bolaget levererar digital infrastruktur och tjänster som till stora delar utgör ryggraden i den uppkopplade staden. Det är allt från det Öppna Stadsnätet, fibernät, Stadshubb för uppkoppling av IoT sensorer, digitala tjänster och operatörshotell, till att ha en drivande roll i Helsingborgs digitaliseringsresa. Pingday helägs av Öresundskraft.

www.pingday.se

Den snabbaste vägen till Smart City

En Stadshubb är en regionstäckande trådlös infrastruktur för Internet of Things. Stadhubbarna är tillgängliga för alla och utgör en viktig basinfrastruktur i den smarta staden. Tillsammans med fibernäten skapar Stadshubbarna en helt unik öppen regional plattform för att snabbt och enkelt kunna ta tillvara på digitaliseringens möjligheter.

Pingday AB
Västra Sandgatan 4