Pingday vidareutvecklar sin varumärkesplattform i samarbete med Graal Brand Agency i Helsingborg

Pingday stärker sin position och förbereder sig för H22 City Expo med vässad varumärkeskommunikation

Text in English below

Pingday, som har byggt den digitala infrastrukturen i Helsingborg, verkar för att ligga i framkanten gällande uppkoppling. Inför ett inspirerande 2022 med H22 City Expo som huvudattraktion har företaget vidareutvecklat sin varumärkesplattform i samarbete med Graal Brand Agency i Helsingborg.

"När digitaliseringen snabbt revolutionerar den mänskliga upplevelsen, är vår roll vid vägskälet mellan teknik, samhälle och näringsliv att skapa och tillhandahålla kommunikationslösningar. Vi går från en relativt anonym tillvaro som tillhandahållare av fiberinfrastruktur, till en proaktiv digitaliseringspartner med en spännande blandning av digitala lösningar för ett smartare uppkopplat samhälle och liv”, säger Bo Lindberg, VD på Pingday.

Med målet att vara Europas ledande kommunalägda nätverksoperatör befinner sig Pingday på den digitala världsscenen och kände ett behov av att analysera sitt varumärke och skapa en solid grund för kommunikationsarbetet. "Vi har vässat budskapet om vilka vi är och vad vi strävar efter att uppnå tillsammans med vår varumärkesbyrå. I en snabbt föränderlig bransch som vår är det viktigt att vara trogen vår kärna och fokusera på våra intressenter: samhälle, medborgare och företag i Helsingborg”, säger Marcela Rosenlöf, Marknadschef på Pingday.

"Pingday har en unik position som kombinerar sitt kommunala arv med passionerat entreprenörskap”, säger Emma Widerberg, General Manager på Graal. "Städer runt om i världen ser på Helsingborg och Pingday som riktmärke och perfekt testplats, men dessa är ödmjuka, nyfikna, icke-prestigefyllda människor. Vad de än har bestämt sig för att uppnå, tvivlar jag inte på att de kommer att lyckas," fortsätter hon med ett leende.

Varumärkesprojektet genomfördes under hösten 2021 och inledde det nya partnerskapet mellan Pingday och Graal, inklusive digitala och marknadsföringskommunikationstjänster via dess systerbyråer Petra och Pyramid Communication.

För mer information, vänligen kontakta:

Bo Lindberg, 010-179 5001, bo.lindberg@pingday.se
Marcela Rosenlöf, 010-179 5011, marcela.rosenlof@pingday.se
Emma Widerberg, 010-344 6401, emma@graal.agency

Om Pingday

Pingday, som tidigare hette Öresundskraft Kommunikationslösningar och har verkat som ett separat affärsområde inom Öresundskraft AB, lanserades i januari 2021 med ansvar för viktiga delar av den digitala infrastrukturen i Helsingborg.

För mer information, besök pingday.se

ENGLISH

Pingday strengthens its position and prepares for H22 City Expo with sharpened brand communication

Pingday, which has built the digital infrastructure in Helsingborg, is working to be a gamechanger on the connectivity scene. Ahead of an inspiring 2022 with H22 City Expo as the main attraction, the company has further developed its brand platform in collaboration with Graal Brand Agency in Helsingborg.

"As digitalisation rapidly revolutionizes the human experience, our role is at the crossroads between technology, society and industry to create and provide communication solutions. We are moving from a relatively anonymous existence as a provider of fiber infrastructure, to a proactive digitalization partner with an exciting mix of digital solutions for a smarter connected society and life," says Bo Lindberg, CEO of Pingday.

With the goal of being Europe's leading municipally owned network operator, Pingday is on the digital world stage and felt the need to analyze its brand and create a solid foundation for communication work. “Together with our brand agency, we have formulated who we are and what we want to accomplish. In a fast-changing industry like ours, it’s essential to stay true to our core and focused on our stakeholders," says Marcela Rosenlöf, Head of Marketing at Pingday.

"Pingday has a unique position, combining their municipal legacy with passionate entrepreneurship,” says Emma Widerberg, General Manager at Graal. “Cities around the world look to Helsingborg and Pingday as the benchmark and perfect testing ground, yet these are humble, curious, non-prestigious people. Whatever they set their minds on achieving, I have no doubt they will succeed,” she continues smiling.

The brand project was conducted during the fall of 2021, initiating the new partnership between Pingday and Graal, including digital and marketing communications services through Graal’s sister agencies Petra Digital Agency and Pyramid Communication.

For more information, please contact:

Bo Lindberg, +46 10-179 5001, bo.lindberg@pingday.se
Marcela Rosenlöf, +46 10-179 5011, marcela.rosenlof@pingday.se
Emma Widerberg, +46 10-344 64 01, emma@graal.agency

About Pingday

Previously known as Öresundskraft Communication Solutions and operating as a separate business area within Öresundskraft AB, Pingday emerged in January 2021 with responsibility for key elements of the digital infrastructure in Helsingborg, Sweden.

For more information, visit pingday.se