Gå direkt till innehåll
Journalisten och entreprenören Fredrik Lundberg debuterar med en roman i tv-världen

Pressmeddelande -

I september debuterar journalisten och entreprenören Fredrik Lundberg med Tigerns år, en nervkittlande thriller som utspelar sig i ett brännande politiskt sammanhang och där fiktion blandas med verklighet. Romanen bygger på händelser från den kommersiella tv-världen och är den första delen i serien om den grävande journalisten Lars Ferm.

Lundbergs gedigna bakgrund inom journalistik och starka passion för historieberättande lyser igenom när han tar med läsarna till en värld av politiska intriger och personliga strider.

— Med sin underhållande förmåga att blanda fakta och fiktion skapar Fredrik en levande och engagerande berättelse och han levererar en debutroman som kommer att få läsarna att sitta på helspänn från början till slut, säger Piratförlagets förlagschef Augustin Erba.

Tigerns år är en dramatisk berättelse om en grupp turister som försvinner i Kongo. Ingen vet varför de försvann eller vart de tagit vägen. På hemmaplan blir den ihärdiga stjärnreportern Lars Ferm besatt av att avslöja sanningen bakom försvinnandet.

— Jag är oerhört tacksam för att få möjlighet att samarbeta med Piratförlaget. Vi delar inte bara samma vision för både denna och kommande böcker, jag är dessutom väldigt imponerad över professionaliteten i förlagets alla delar, säger Fredrik Lundberg.

Fredrik Lundberg har varit ansvarig utgivare för Kalla Fakta och programdirektör på MTGTV. För närvarande är han VD på mediebolaget Relevance Communication. Tidigare har han givit ut två fackböcker om jakt och matlagning. Han är ordförande i Adam Alsings Minnesstiftelse och fem kronor av varje såld inbunden bok kommer oavkortat gå till stiftelsen.

Tigerns år utkommer i alla format den 16 september.

Kategorier

Piratförlaget ger främst ut skönlitteratur. Förlagets idé är att ge författarna större inflytande och bättre ekonomiska villkor.

Lottis Wahlöö

Presskontakt Presskontakt

Välkommen till Piratförlaget!

Genom att kombinera professionell förlagsverksamhet med nyskapande idéer är Piratförlaget ett av Sveriges största, oberoende skönlitterära förlag.

Piratförlaget
    Kaptensgatan 6