Gå direkt till innehåll
På bilden: Mikael Enmalm, vice partiledare och EU-kandidat för Piratpartiet. Foto: Helena Lingmar

Mikael Enmalm ny vice partiledare för Piratpartiet

Medlemsmötet, Piratpartiets högsta beslutande organ, har utsett Mikael Enmalm till vice partiledare. Mikael är född och uppvuxen i Örebro där han är verksam som egenföretagare inom copywriting och kommunikation. Därtill kandiderar Mikael Enmalm även för Piratpartiet i kommande EU-val.

– I hjärtat har jag nog alltid varit pirat, eftersom frihet och medmänsklighet är så viktigt för mig. Att få axla rollen som vice partiledare för Sveriges enda frihetliga parti känns därför stort. Som förälder och småföretagare är jag bekymrad över strömningarna i samhället. Jag är övertygad om att vi kan skapa en ljus framtid; men då måste vi genast byta kurs
, säger Mikael Enmalm, vice partiledare för Piratpartiet.

Mikael Enmalm efterträder Henrik Hernando Passmark på posten som vice partiledare.

För intervjuer och/eller pressmaterial, vänligen kontakta:

press@piratpartiet.se