På bilden: Philip Johansson, integritetspolitisk talesperson för Piratpartiet

Philip Johansson ny integritetspolitisk talesperson för Piratpartiet

Partistyrelsen har utsett Philip Johansson till ny integritetspolitisk talesperson för Piratpartiet.

Philip Johansson är uppvuxen i Kalmar och bor sedan ett par år tillbaka i Lund där han också är kommunpolitiskt aktiv. Philip är engagerad i Piratpartiets ungdomsförbund, Ung Pirat, och initiativtagare till tankesmedjan Integritetsbyrån, vars syfte är att ge människor starkare kontroll över sin integritet och stärkt skydd av sina rättigheter.

– Värnandet av personlig integritet, och rätten till ett privatliv, är skälet till att jag gick med i Piratpartiet. Det är en ära att nu få axla det tunga ansvaret som integritetspolitisk talesperson i en tid där rätten till privat kommunikation hotas mer än någonsin, säger Philip Johansson, integritetspolitisk talesperson för Piratpartiet.

För intervjuer och/eller pressmaterial, vänligen kontakta:
press@piratpartiet.se