​Inför Malaysias Grand Prix, 29 september - 1 oktober 2017

Grand Prix i Malaysia har varit en del av Formel 1 sedan 1999. Nu i helgen hålls loppet på Sepang International Circuit för sista gången. Banan har försetts med ny asfalt och Pirelli har valt ut däcktyperna White Medium, Yellow Soft och Red Supersoft, en mjukare uppsättning jämfört med den som användes i fjol. Blandningen av långa raksträckor och snäva kurvor gör dock att loppet i Sepang fortsatt räknas som ett av de mest svårkörda i hela Formel 1.

Fakta inför loppet på Sepang International Circuit:

• Vid torrt väder är spårtemperaturen extremt hög. Förra året stod Sepang för säsongens högsta spårtemperatur.
  • Den nya asfalten innebär förutom valet av mjukare däck även att vissa kurvor kan tas snabbare än under tidigare år.
  • Fjolårets vinnare Daniel Ricciardo genomförde två depåstopp, med en taktik som effektivt drog nytta av säkerhetsbilen.

Läs mer om Pirelli och Formel 1 här.