Pirelli är officiell sponsor för ishockey-VM i Danmark

Däcktillverkaren Pirelli sponsrar ishockey-VM 2018 i Danmark. Sponsorskapet av ishockey-VM fortlöper till och med 2021. Parallellt sponsrar Pirelli även Alpina VM som närmast äger rum i Åre 2019. Genom att sponsra vintersport vill Pirelli understryka sin koppling till både vintersport och vinterkörning.

– Det ligger nära till hands för oss att sponsra vintersport med tanke på att vi under 40 år har levererat däck till vinterrally, en erfarenhet som bidragit till utvecklingen av våra vinterdäck Ice Zero och det dubbfria Ice Zero FR. Vi är mycket stolta över att nu vara med och sponsra VM i en av Sveriges populäraste vintersporter, säger Helena Tufvesson, PR-ansvarig för Pirelli i Norden.

Ishockey-VM spelas 4-20 maj i Köpenhamn och Herning.

• Sport