Pirelli lanserar ny Formel 1-app för läsplattor

Pirelli har med sin nya generation F1-däck ökat spänning och konkurrens i årets F1-mästerskap. Med en helt ny F1-app för Ipads och läsplattor, Pirelli PZero, får alla motorsportfans nu också bättre tillgång till den spänningen, direkt från depån, med mängder av däckfakta och kontakter med team, förare och andra fans.

Formel 1 är hetare och mer spännande än någonsin och det är inte minst de nya däcken och dess olika gummiblandningar som har tillfört nya och avgörande dimensioner i racingen.

Med Pirellis nya initierade app PZero för alla typer av läsplattor får racingfansen en ny måste-ha-applikation som fördjupar kunskapen om årets F1-serie. Här kan de hålla sig uppkopplade till mängder av bil- och däckfakta och F1-statistik och ha kontakt med både Pirellis däckteam, F1-team och förare. Med appen kan man följa flödena av kommentarer och insideinformation i och utanför depån, dessutom bjuder appen in till ökad interaktion med vänner och andra F1-fans i världen.

Med ett enkelt klick kan man göra sin app helt personlig för att få den realtidsinformation, de online-nyheter och bloggar man vill ha och dessutom koppla den till sin Facebook och Twitter för att få tillgång till alla F1-flöden och chatkontakter världen över.

Pirelli PZero är också interaktiv med TV-utsändningarna och kan användas för att följa tävlingarna i realtid, få de senaste nyheterna från depån genom film, nyhetsflöden, Pirellis 3D-video, intervjuer och kommentarer. Här finns också riktigt intressant statistik och grafik från tävlingarna om tider, depåstopp, teamstrategier och om temperaturer, påfrestningar och slitage på däcken.

Genom den nya Pirelli PZero-appen får läsare unik tillgång till några av förarnas, teamens och däckstrategernas innersta hemligheter, särskilt kring däck. Det är just däcken och hur de hanteras av teamen som kommer att bli en avgörande faktor i årets mästerskap.

Pirelli PZero F1-app för Ipad och läsplattor kan laddas ner från ITunes eller direkt genom denna länk, https://itunes.apple.com/us/app/p-zero/id616224172?mt=8 .