Tomas Ledin till sommarens inledande Beach Party – enda spelningen norr om Sundsvall

​Förra sommaren slog Pite Havsbad publikrekord i Norrbotten när Gyllene Tider gästade Beach Partyt inför 13 491 personer. Nu följer Pite havsbad upp succén och dubblar antalet Beach Partyn under sommaren 2020.

För två veckor sedan avslöjade Pite Havsbad att det avslutande Beach Partyt 21 augusti gästas av Magnus Uggla, Miss Li och Petter, som enda spelning norr om Uppsala. Nu står det klart att Beach Partyt som inleder sommaren gästas av ingen mindre än Tomas Ledin, som ger sig ut på sommarturnén ”En Nådens sommarkväll - alla klassiska hits”. Den 1 juli 2020 äntrar han Pite Havsbads scen på stranden.

– Det är fantastiskt roligt, Tomas Ledin är en av våra mest folkkära artister. Det känns som att Ledin är sommaren personifierad, så vi hoppas att så många som möjligt vill komma och starta sommaren på bästa sätt med oss på stranden på Pite Havsbad, säger Tobias Lindfors, ordförande och ägare av Pite Havsbad Group.

Tomas Ledin är tätt förknippad med svensk sommar, och svensk sommar är lika tätt förknippad med Tomas Ledin. Det är närapå omöjligt att tänka sig den ena utan den andra. Mycket tack vare nationalmonumentet Sommaren är kort, men även långt många fler älskade melodier än så, från En del av mitt hjärta till I natt är jag din. Räkna med allsång, minnen och folkfest. Allt annat vore otänkbart när Tomas Ledin åker ut på sommarturné.

– Förra sommaren slog vi publikrekord med 13 491 personer som besökte Beach Partyt, och redan första veckan var allt boende slutsålt. I år bemannar vi upp receptionen och växeln med extrapersonal för att på bästa sätt kunna ta hand om alla som vill boka sin vistelse på våra två Beach Partyn i sommar, säger Kristofer Lundström, VD och delägare Pite Havsbad Group.

Information:

Beach Party 1 juli – Tomas Ledin.

Beach Party 21 augusti – Uggla, Miss Li & Petter.

Biljetter till Tomas Ledin släpps onsdag den 26 februari kl. 09.00 via livenation.se

Boende går att köpa redan idag www.pitehavsbad.se

• pite havsbad
  • pite havsbad group