Vinterkonsert på Pite Havsbad

I år tar Pite Havsbad begreppet vinterkonsert till nya nivåer, med en oförglömlig kväll i ett snöigt landskap. Med musiker från Norrland och en fantastisk utsikt bjuder Pite Havsbad in till vinterns stora kulturevenemang.

Hela konserten kommer gå i sann norrbottnisk anda, med musiker från norra Sverige, en borg av snö och is som omfamnar besökarna och facklor med eld som dansar längs med borgens väggar. På scen står Lisa Miskovsky, Roger Pontare och Piteås egen Talangvinnare Micke Holm. Baksidan av hotellet kommer fyllas med fantastisk musik och en upplevelse Piteå aldrig tidigare skådat.

– Tanken är att gästerna kan ta med sig egen stol att sitta på, de får sätta sig var som helst. Det kommer bli en magisk stämning. Kanske får vi se norrsken den kvällen, säger Vegard Olsen, hotellchef Pite Havsbad.

Vinterkonserten är någonting utöver det vanliga. Ett kulturevenemang som kanske skulle platsa i ett kulturhus, men som i år tar plats utomhus, bakom hotellet. Varma och kalla drycker kommer finnas på plats, och den som vill äta middag är välkommen in till hotellet efter konserten.

– Om det går bra kan det bli ett årligt återkommande event. Det kommer bli en folklig tillställning och vi hoppas att så många som möjligt vill komma och uppleva denna kväll tillsammans med oss, menar Vegard Olsen.

• pite havsbad
  • pite havsbad group