Piteå Business Awards - årets höjdpunkt för många

Nedräkningen är igång inför årets hyllning till Piteås näringsliv – Piteå Business Awards

Om 18 dagar smäller det. God mat och dryck ska serveras, gäster ska mingla och underhållas, men framför allt ska nio ärofyllda priser delas ut till företag som genom sina verksamheter gjort ett starkt avtryck under 2023. Har du inte bokat biljett ännu till galakvällen på Pite Havsbad 23 februari så är det hög tid, boka redan idag!

Fredag den 23 februari är det dags för Piteå Business Awards, som är Piteå kommuns hyllning till det lokala näringslivet. Under kvällen ska nio priser delas ut till företag och organisationer som bidrar till Piteå som plats och som gjort ett speciellt avtryck under 2023.

- Det har varit ett hårt arbete för de olika jurygrupperna att nominera, eftersom det finns så många fler fantastiska företag än antalet nominerade. Nu kan vi till slut offentliggöra vilka som är nominerade. På galakvällen den 23 februari utses vinnarna, något man inte vill missa, säger Ann Vikström, projektledare på Nolia som har uppdraget att genomföra galakvällen tillsammans med Fredrik Nilsson, Ohmy.

Nomineringar

• Helhjärtat
  • Pohjanen & Ström.

Årets Hållbarhetspris

• Föreningen ”Kultur för Alla”
  • NOAK Golv AB
  • Skoogs Handels AB

Årets Säkerhetspris

• Actas Konsult
  • Install
  • Processteknik

Årets Företagare

• Mikael Gramer – Blikk
  • Samuel Holmström och Jens Lundqvist – Lundqvist Trä
  • Roland Skoog och Christina Skoog – Skoogs Bränsle

Motiveringar till de nominerade hittar du på piteabusiness.se
I kategorin Årets Föreningsfrämjare sker inga nomineringar, där utses vinnaren direkt på galan.

Årets happening
Piteå Business Awards genomförs på Pite Havsbad med hälsoprofilen och energiknippet Åse Borgeryd som moderator. Utöver prisutdelningen bjuder kvällen på god mat och dryck, underhållning av Idoldeltagarna Astrid Jonson och Isak Uddström samt husbandet Elvira Seger med bandet Covergrils & companie.

- Vi har arrangerat galan många år och försöker utvecklas den år från år. Självklart hoppas vi att årets Piteå Business Awards blir den bästa hittills, säger Fredrik Nilsson, Ohmy.

Galakvällen är avslutningen av Piteå Business Tour, en vecka när tio besök hos företag i kommunen genomförs med måltid, miniföreläsningar och paneldebatter. Tillsammans blir detta en hel vecka när Piteås värdefulla företagare får stå i strålkastarljuset.

- Anmälningarna strömmar in till de olika stoppen under touren, men än finns det lite platser kvar – inte minst till galakvällen. Piteå Business Awards är en höjdpunkt när vi får inspireras av goda förebilder, glädja oss åt framgångarna och skapa nya kontakter för ett fortsatt utvecklande av Piteå. Vi ser fram emot både kvällen och veckan som helhet, säger Nicklas Winblad von Walter, Piteå kommuns näringslivschef.

Kontakt
Nicklas Winblad von Walter, näringslivschef, 0911-69 60 18, e-post nicklas.winbladvonwalter@pitea.se
Ann Vikström, projektledare Nolia, tel. 070-325  29  77, e-post ann.vikstrom@pitea.se
Fredrik Nilsson, eventproducent Ohmy, tel. 070-312 81 16, e-post fredrik@ohmy.se