Stort grattis till alla nominerade och vinnare!

Vi hyllar Piteås företagare

Under fredagskvällen har personer och prestationer inom Piteås Näringsliv hyllats.
Stort grattis till vinnarna och de nominerade i de åtta olika priskategorierna – Årets UF-ambassadör, Årets nya Innovativa besöksanledning, Årets Start Up, Årets Hållbarhetspris, Årets Småföretagare, Årets Varumärke, Årets Nya Entreprenör och Årets Företagare.

Årets UF-ambassadör

Priset delas ut av: Sparbanken Nord och UF Norrbotten.
Nominerade: Susanna Blombäck, Marie Dissayanake, Niclas Wikström.

…och vinnaren är Susanna Blombäck

Årets UF-ambassadör lyfter varje elev och visar på dennes potential både som individ och företagare, tar bort hinder och visar på att alla har vi en viktigt roll att fylla.

Årets nya Innovativa besöksanledning

Priset delas ut av Destination Piteå.
Nominerade: Alterdagen, Jössgården och Piteå museum

…och vinnaren är Jössgården

Med hårt arbete har de lyft inte bara sin gård, utan även Sjulsmark till ett känt besöksmål för både regionala och internationella besökare. Gården med dess aktiviteter kommer därför att vara ett viktigt inslag i Destination Piteås fina utbud inom besöksnäringen.

Årets Start Up

Priset delas ut av ABI, Arctic Business Incubator.
Nominerade: Rajd Systec, Reclaimit, Nordic Wear Parts.

… och vinnaren är Nordic Wear Part

Med en lösning vars funktioner har prickat helt rätt avseende kundnytta och med ett patent som främjar stora tillväxtmöjligheter på en nationell och internationell marknad.

Årets Hållbarhetspris

Priset delas ut av SunPine.
Nominerade: Lindbäcks Group, SCA Wood – Munksunds sågverk och Piteå Science Park för Biobase.

…och vinnaren är Lindbäcks Group

Det är svårt att förändra. Att bryta mot så väl strukturer som kulturer. Men... bygger man hållbart från grunden når man vinnande resultat. Lindbäcks Group är därför vinnare av Hållbarhetspriset 2018.

Årets Småföretagare

Priset delas ut av Let’s Display.
Nominerade: Annicas Handelsträdgård, Hem Ljuva Hem och ICA Nära Olofssons Lanthandel.

…och vinnaren är Annicas Handelsträdgård

Ordet ”tillväxt” är passande att använda i detta sammanhang, det ligger så att säga i företagets dna. I odlingsbäddarna finns god jordmån som får både plantor och företag att spira. Det här är en verksamhet som drivs av hållbarhet, innovation och framåtanda. Låt oss krama musten ur den här kvällen.

Årets Nya Entreprenör

Priset delas ut av: Piteå Entreprenörerna
Nominerade: Åse Borgeryd- Åsa Borgeryd Inspiration och Hälsa, Jan Renlund - Miljörivning i Norr, Joakim Lundgren - Cafe På Bit.

…Och vinnaren är Åse Borgeryd Inspiration och Hälsa

Hen har genom sitt starka entreprenörsdriv skapat en produkt där ingredienserna visar på Mod, Nytänk, Kreativitet och ett affärssinne som tänker ”outside the box”. En inspiration som ger folkhälsan en ansikte.

Årets Företagare

Priset delas ut av: Företagarna i Piteå.
Nominerade: Stefan Lindbäck- Lindbäcks Bygg, Maud Spencer- Svalson och Peter Löfroth - Mio Piteå.

…och vinnaren är Stefan Lindbäck, Lindbäcks Bygg

Vinnaren uppfyller alla kriterier som årets företagare. Årets företagare jobbar med innovation och kreativitet. Årets företagare har en uttalad strategi att rekrytera en mångfald bland sina anställda. Årets företagare bidrar till samhällsnyttan och supportar både kultur och idrottslivet i Piteå.

Årets Varumärke
Priset delas ut av: Helikopter Brand Design.
Nominerade: Sparbanken Nord, Wibax och Piteå IF DFF.

…och vinnaren är Piteå IFDFF

Hjältarna. Lirarna. Karaktärerna. Mästarna. Säsongen 2018 blev deras hela vägen in i mål. Och som de har förtjänat att bli beundrade. Sportsligt, publikt och medialt. Piteå IF DFF är ett varumärke fulladdat med uthållighet, laganda och ledarskap. På sin stadiga grund av norrbottnisk kämparanda, och efter år av svettiga uppoffringar blev drömmen äntligen sann. Guldet vid regnbågens ände låg där och väntade. Och det stod Piteå IF DFF på det.