Go Business team från vänster Lisa Kejving, Andreas Eklund, Amanda Karlsson och Marcus Olsson

Andreas Eklund ny verksamhetschef för Go Business

Nu är det klart att Andreas Eklund blir ny verksamhetschef för inkubatorn Go Business, som är en del av Piteå Science Park.

Jag ser fram emot att tillsammans med mina kollegor fortsätta att utveckla Go Business verksamhet. Med alla stora satsningar och investeringar som görs inom basindustrin i Norr- och Västerbotten blir vårt uppdrag med att stötta kreativa och nytänkande företag som bidrar till att utveckla platsen ännu viktigare i framtiden. Vi vill fortsätta att bidra till ett mer kreativt, passionerat och diversifierat näringsliv i norra Sverige.

Andreas Eklund kommer närmast från tjänsten som innovationsledare och affärscoach på Go Business i Luleå. Han har en bakgrund inom olika chefspositioner på försäkringsbolag, apotek och rekryterings- och bemanningsföretag. Den röda tråden har varit att coacha och hjälpa chefer, medarbetare och organisationer att utvecklas, med fokus på frågor som rör affärsutveckling, service, ledarskap och försäljning.

- Andreas har en gedigen bakgrund från näringslivet i ledande befattningar och som affärsrådgivare. Han kommer att bidra mycket med att vidareutveckla Go Business som inkubator i Norr- och Västerbotten, säger Peter Ericson, vd Piteå Science Park.

Andreas Eklund tillträdde tjänsten i mars.

Marcus Olsson fortsätter jobba på Go Business som innovationsledare och affärscoach efter eget önskemål om att gå tillbaka till sin tidigare tjänst för att få arbeta mer operativt i verksamheten.

Mer information om Go Business:

Go Business utvecklar ett digitalt inkubatorstöd tillgängligt för hela Norr- och Västerbotten, genom projektet Go Cloud. Projektet drivs av Piteå Science Park och finansieras av Europeiska regionala utvecklingsfonden, Region Norrbotten, Luleå kommun, Piteå kommun, Skellefteå kommun och Sparbanken Nord. Sedan starten 2008 har Go Business stöttat drygt 300 entreprenörer och av dessa är det 78 procent som fortfarande driver bolag.

Andreas Eklund

Verksamhetschef Go Business 070 521 51 31