Dansa Rennie, Benched och The Room är dansföreställningarna som ingår i 3XDANS i Piteå och som visas hösten 2022

Nu släpper vi biljetterna till 3XDANS i Piteå – tre fantastiska dansföreställningar som visas hösten 2022

Dans i Nord i samarbete med Studio Acusticum är stolta över att presentera 3XDANS i Piteå. Under hösten 2022 kommer publiken att få följa med den folkkära artisten Rennie Mirro bakom kulisserna. Ta del av den fartfyllda modern- och streetdansföreställningen Benched, som handlar om att ta plats. Samt uppleva en unik blandning av balett och ballroom tillsammans med Tobias Wallin, känd från Let´s Dance och Katariina Edling från Kungliga Baletten.

Mer information om dansföreställningarna som ingår i 3XDANS i Piteå:

Dansa Rennie

Rennie Mirro

18 september 2022, klockan 19, Black Box, Studio Acusticum

“Följ med när Rennie Mirro tar oss med bakom kulisserna”

Att vara dansare har alltid varit en stor del av Rennies identitet, nu reflekterar han kring livets olika faser, hur åldrandet kan påverka ens yrkesroll och om utmaningarna att hitta en ny roll i nya sammanhang.

Benched

Uppercut Dance Theatre

16 oktober 2022, klockan 19, Black Box, Studio Acusticum

Ta plats! Sätt dig ner! Du är bänkad!

Benched är en brutalt ärlig kroppslig berättelse om livets stora och mycket små frågor. Om att slå sig ner. Om att våga sitta i opposition, om att sitta med benen i kors, om att bli sittande, avstängd eller bänkad. Om at ta, skapa och ge utrymme och helst komma ihåg att göra så innan du faller på rumpan där bänken slutar.

The Room

V/S versus

13 november 2022, klockan 19, Black Box, Studio Acusticum

”En unik fusion av balett och ballroom”

Välkommen att svepas med när de två proffessionella dansarna Tobias Wallin från Let´s Dance och Katariina edling från Kungliga Baletten intar golvet. The Room är en berättelse om två dansare. Det är en berättelse om livet, om kärleken och om passion. En berättelse om hur oväntat möte kan skapa något nytt och unikt

Mer information om 3XDANS i Piteå:

Biljetter bokar du via Ticketmaster, Studio Acusticums hemsida eller köper på Piteå Turistcenter. Just nu erbjuder vi ett paketpris 300 kronor för dansabonnemanget 3XDANS i Piteå om du bokar innan den 31 augusti (obs. begränsat antal).