Eva Bengtsson startar mobil redovisningsbyrå

Startar mobil redovisningsbyrå

Efter att ha jobbat i 20 år med redovisning och lönehantering som anställd har Eva Bengtsson tagit steget och startat EB Redovisning AB.

-Det känns helt rätt att starta just nu även om vi är mitt uppe i en pandemi. Min nisch med digitala lösningar till fasta priser känns rätt i tiden, säger Eva Bengtsson.

Det som lockade Eva med att starta eget var möjligheten att bestämma över sin egen tid och att kunna jobba digitalt och platsoberoende.

- I och med att jag jobbar helt digitalt i molnbaserade lösningar kan jag jobba där jag befinner mig för tillfället. Tack vare att jag kan använda husbilen som kontor kan jag också jobba ute hos kunden om det krävs, säger Eva.

Eva Bengtsson riktar sig till små och medelstora företag som vill ha kostnadseffektiva lösningar till fasta priser.

-Min strategi är att rikta mig till nystartade företag och få följa deras resa framåt långsiktigt. Jag har inte bundit upp mig i några stora fasta kostnader och kan därför erbjuda mina kunder mer förmånliga priser än många av mina konkurrenter.

Eva Bengtsson är en av totalt 22 entreprenörer i Norr- och Västerbotten som antagits till och deltar i Go Business inkubatorprogram under våren.

-Det har varit en fantastisk möjlighet till att få ett utökat nätverk, nya kunder och ny kunskap inom bland annat marknadsföring. Jag rekommenderar verkligen nystartade företag att söka till Go Business, säger Eva Bengtsson.

Mer information om EB Redovisning AB

EB Redovisning AB drivs av redovisnings- och lönekonsulten Eva Bengtsson i Piteå. Företaget erbjuder digitala tjänsten inom redovisning och lönehantering till fasta priser. Företaget erbjuder även punktinsatser och hjälper företag att bli mer digitaliserade i sitt redovisningsarbete. Företaget samarbetar med Revisionären för utbildningar och supportavtal.

Faktaruta:

Namn: Eva Bengtsson

Gör: Driver EB Redovisning AB

Brinner för: Redovisning och lönehantering i molnbaserade lösningar och att hjälpa företag att växa.

Fritidsintressen: Husbilslivet, barnbarnen och deras sportaktiviteter.

Kontakt: 070-228 56 74