Kata Nilsson, ny styrelseordförande i PiteEnergis styrelse

PiteEnergi välkomnar Kata Nilsson som ny styrelseordförande

Vi på PiteEnergi är glada att kunna presentera Kata Nilsson som vår nya styrelseordförande. Vi ser fram emot en spännande resa tillsammans. Vi är övertygade om att Kata kommer att göra skillnad för PiteEnergi och vi ser fram emot att arbeta tillsammans med henne för att forma en ännu mer hållbar och energieffektiv framtid.

Kata tar över efter Lars-Olof Pettersson som har suttit i PiteEnergis styrelse i 28 år och haft ordföranderollen i 26 år. Lars-Olof går nu i pension och ersätts som styrelseordförande av det nya kommunalrådet Kata Nilsson. För Kata innebär uppdraget som styrelseordförande i PiteEnergi en unik möjlighet att utforska och utveckla sin vision om en hållbar framtid. Hon ser fram emot att arbeta tillsammans med ledningsgruppen på PiteEnergi.

– PiteEnergi är en spännande organisation med en enorm potential. Jag är enormt taggad och stolt över bolagets engagemang för att göra Piteå och världen till en bättre plats, inte minst utifrån att vi vet vilken avgörande faktor elen är för den gröna omställningen, säger Kata Nilsson.

– Vi ser fram emot att ha Kata Nilsson som vår nya styrelseordförande Det ska bli spännande att tillsammans med henne få utveckla bolaget vidare till nya nivåer. Jag är övertygad att hon kommer att hjälpa oss att fortsätta att växa och få oss att ligga i framkant inom energibranschen, säger Jörgen Andersson-Strand, VD.

Styrelsen i övrigt består av: Torgny Långström (C) Vice ordf., Åsa Nordmark (M), Agnetha Eriksson (S), Ulf Sjödin (S), Anders Nordin (SLP), Christina Sandqvist (S), Gunnar Lundkvist (Extern)

Jörgen Andersson Strand

Presskontakt VD 0911-648 00