Världens största pizzahus åker på turné med världens minsta pizzeria

Världens största pizzahus åker på turné med världens minsta pizzeria

Pizzaälskare i Sverige, äntligen! Pizza Hut Sverige är stolta över att tillkännage lanseringen av sin första foodtruck i Norden och i samband med detta även sin huvudsponsring av RIX FM Festival 2023, ett av årets största musikevenemang. Pizza Hut´s foodtruck närvarar vid alla tolv stopp av RIX FM Festival 2023-turnén och kommer erbjuda fans av både bra musik och utsökt pizza en chans att njuta av båda på ett ställe. Som huvudsponsor för årets festival är Pizza Hut taggade på att ge sig ut på vägarna och åka på en resa från Luleå i norr hela vägen ner till Malmö i söder.

– Vi är mycket glada över att lansera vår första foodtruck i Norden. Vår mobila pizzeria syftar till att nå fler kunder, samtidigt som vi erbjuder dem den ultimata Pizza Hut upplevelsen på festivaler, evenemang, matmarknader eller på språng. Undersökningar visar att kunderna vill ha grab'n go-alternativ och hellre går till en hipp foodtruck för att få mat när de är på språng. Med lanseringen av vår foodtruck kan vi nu erbjuda en rolig och bekväm upplevelse till pizzaälskare i Sverige och kunna aktivera oss även utanför våra restauranger. Det finns inget bättre sätt att njuta av bra musik än med god mat, och Pizza Hut är glada över att vara en del av denna härliga musikupplevelse. På Pizza Hut tror vi på att tillföra värde till samhälle och kultur, och att samarbeta med RIX FM-festivalen är ett perfekt tillfälle att göra båda. Vi ser fram emot att vara en del av den fantastiska energi och spänning som denna festival ger, och att se människor njuta av våra goda pizzor medan de väntar på att favoritartisterna ska inta scenen. Det har varit några intensiva månader och jag är så otroligt stolt och imponerad över teamet, allt hårt arbete bakom och hur alla arbetat tillsammans för att få detta på plats. Under RIX FM-festivalen kommer vi också att ha roliga aktiviteter och erbjudanden på plats så missa inte den här möjligheten! säger Andrea Lindgren, CMO för Pizza Hut Sverige.

Pizza Hut Sverige har bakat goda pizzor i över 30 år. Med tiden har varumärket blivit synonymt med färska, heta och ostiga pizzor och har idag flertalet restauranger runt om i landet. Med lanseringen av foodtruck-konceptet kommer Pizza Hut Sverige att fortsätta stärka sin varumärkesresa och beger sig i sommar ut på vägarna för att erbjuda svenskarna sina favoritpizzor. Från foodtrucken Pizza Hut on the go kommer de klassiska signaturpizzorna finnas, såsom Margherita och Pepperoni Lovers, samt nyheter från den nya menyn.

– Vi är glada över att kunna ta den första Pizza Hut foodtrucken till Norden, säger Therésa Andersson, etableringschef för Pizza Hut Sverige. "Vi letar alltid efter nya och innovativa sätt att få ut våra goda pizzor och varumärke till våra kunder. Vi är glada över att kunna erbjuda denna spännande nya upplevelse som gör att vi kan vara ännu mer mobila och flexibla, så att vi kan betjäna våra kunder var de än är, oavsett om det är på en festival eller ett lokalt evenemang. Foodtrucken är ett nytt koncept för Pizza Hut Sverige som tar varumärkets ikoniska smaker och ingredienser till gator och torg. Foodtrucken kommer att köra genom hela Sverige och erbjuda ett smidigt alternativ för den som vill njuta av Pizza Hut´s signaturpizzor i sommar.