Plantagen har mest prisvärda vår-kundvagnen

Plantagen kammar hem topplaceringen när tidningen Villalivet undersökt vilka butiker som har den vår-kundvagn som ger kunden mest för pengarna. Plantagen fick även högsta betyg i vänligt personalbemötande liksom inspiration i butiken.

Undersökningen gjordes genom att tidningen Villalivet sände ut hemliga shoppare för att vårhandla allt från trädgårdsjord till påskliljor. De hemliga shopparna valde varor till lägsta pris, ställde frågor om varorna och bedömde butiken överlag. De butiker som besöktes var Bauhaus, Blomsterlandet, Hornbach, ICA Maxi och Plantagen.

-Vi är självklart mycket stolta och glada för resultatet. Testet visar både på att vi satsat mycket på kundmötet i butik och att alltid vara prisvärda, säger Karolina Åhs, marknadsdirektör Plantagen.

Undersökningen visade även att Plantagen är den butik i vilken kunden får mest påskliljor för pengarna. Hos Plantagen kan du köpa fyra st påskliljor till priset 49.90 kr.

Plantagens vision är att förbättra livet med växter och göra det lättillgängligt och enkelt för alla att inreda sina hem, balkonger och trädgårdar med växter.

Här kan du ta del av hela Villalivets undersökning: https://villalivet.se/om-tradgard/varvagnen-mest-for-pengarna/

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anna Johansson, presskontakt, Micael Bindefeld AB
Mail: anna.johansson@bindefeldab.se

Hanna Aronsson, presskontakt, Micael Bindefeld AB
Mail: hanna.aronsson@bindefeldab.se

Plantagens vision är att förbättra livet med växter. Det finns mycket att välja på för både inom- och utomhusbruk till riktigt bra och konkurrenskraftiga priser. Bara i Sverige har Plantagen 47 butiker från Umeå i norr till Malmö i söder. Plantagens affärsidé är att erbjuda inspiration i kombination med ett brett sortiment av allt som behövs för att få rätt växter för allas hem, balkong eller trädgård.