Veronica Axelsson, trädgårdsmästare, och Celeste Cappelen, programledare och växtentusiast. Foto: Plantagen

Plantagen lyfter fram trädgårdsmästarna i nytt lojalitetskoncept

Under april lanserar Plantagen ett nytt kundklubbskoncept där trädgårdsmästarna bjuder på kunskap och inspiration i nya trädgårdsprogrammet Odlingsbänken.

I trädgårdsprogrammet Odlingsbänken möter programledaren och växtentusiasten Celeste Cappelen Plantagens trädgårdsmästare. Tillsammans lär de ut nya, spännande och oväntade sätt att lyckas med växter och odlingar utifrån säsong och behov.

– Trädgårdsmästarna och floristerna som finns runt om i våra fysiska butiker är hjärtat i Plantagens verksamhet. De står för den kompetens som våra kunder efterfrågar och det här är ett bra sätt att tillgängliggöra den kompetensen till våra medlemmar, säger Maria Karlsson, CRM Manager på Plantagen.

I det första programmet ger trädgårdsmästare Veronica Axelsson tips om hur du ska lyckas med sådden av pumpa, aubergine och kål. Alla program kommer att finnas tillgängliga på plantagen.se/kundklubb för inloggade kundklubbsmedlemmar.

Den konceptuella idén är framtagen i samarbete med reklambyrån Humblestorm. Kundklubbens bonus på 2 procent på alla köp online och i butik är oförändrad sedan tidigare, liksom medlemserbjudanden, nyhetsbrev och den uppskattade rosbuketten som medlemmarna får på sin födelsedag.

Titta på första avsnittet av Odlingsbänken och läs mer om kundklubben här.

Kategorier

På Plantagen finns allt som behövs för ett växande liv. Hos oss kan du hitta växter, möbler, redskap och inspiration till nästa projekt. Med 129 butiker runt om i Sverige, Norge och Finland och en e-handel som alltid har öppet hjälper vi dig att komma närmare naturens positiva kraft. Välkommen till Nordens härligaste växthus.