Play in Motion köper lekland av Torsten Jansson

Nyligen blev det klart att Play in Motion Sweden köper Andys Lekland i Sickla av Torsten Janssons bolag New Wave Group. Totalt har man då fyra lekland i portföljen i Stockholmsområdet.

Stockholm den 19 december 2013 - Play in motion Sweden är ett helt nystartat bolag inom lekland. I och med uppköpet av Andys Lekland i Sickla får man totalt fyra lekland i portföljen. Förutom Andys i Sickla handlar det om ett lekland i norra Stockholm, som kommer byta namn till Andys Lekland i och med nyöppnandet inför Sportlovet nästa år, och ej ännu öppnade Andys Lekland i Länna, som även det öppnar i februari nästa år. Ytterligare ett lekland ska öppna i Skärholmen under 2014.

- Vi erbjuder en lekfull värld där barn kan växa och utvecklas genom skojigt stoj och ett lekfullt lärande. Våra fyra lekland är strategiskt placerade runt om i Stockholmsområdet och det är där vårt fokus kommer ligga under den första tiden. Men vi kommer inte att stanna där utan har även redan börjat planerat för två till i Stockholm samt börjat titta internationellt – vi vet att vi har ett koncept som kommer fungera oavsett storstad, säger Martin Frölander, vd på Play in Motion Sweden.

Grundare till Play in motion Sweden är de tre entreprenörerna Martin Frölander, Klaus  Scherrer och Fredrik Danner.

• play in motion
  • andy's lekland
  • new wave group
  • torsten jansson