Abonnemangstjänsten PlayStation™Now får ett nytt lägre pris och utökas med fler storspel

Efter den senaste globala expansionen för PlayStation™Now som täcker 19 territorier presenterade Sony Interactive Entertainment (SIE) idag lägre priser och fler storspel till sin banbrytande abonnemangstjänst för molnbaserade spel. PlayStation Now-abonnemang kostar nu 110 SEK för en månadsprenumeration och nya spännande titlar tillkommer under en begränsad tid, exempelvis Grand Theft Auto V*och God of War som läggs till bland de fler än 800** PlayStation-spel som finns tillgängliga i tjänsten. PlayStation Now är den första och enda abonnemangstjänsten för konsolspel på marknaden som använder molnteknik för att leverera ett oöverträffat antal spel. Från och med idag erbjuds PlayStation Now, som finns på PlayStation®4-system (PS4™) och PC till följande priser, i linje med priserna för andra strömningstjänster för underhållning. Befintliga kunder ser den här prisändringen nästa faktureringsperiod: 110 SEK per månad, 270 SEK per kvartal och 650 SEK per år.

PlayStation Now utökas även med branschens största spelbibliotek för en abonnemangstjänst för konsolspel där ytterligare storspel finns tillgängliga under en begränsad period. Spelen kan strömmas till PS4-system eller PC, eller hämtas till PS4-system. De nya titlarna tillhör de mest spelade och hyllade spelen på PS4-plattformen och kommer att läggas till varje månad. Idag lanseras:

• God of War–God of War från Santa Monica Studio fick ett antal ”Game of the Year”-priser 2018 över hela världen.
  • Grand Theft Auto V –Grand Theft Auto V från Rockstar Games är det mest sålda spelet i den nuvarande generationen.
  • inFAMOUS Second Son™–från Sucker Punch Productions är ett av de mest sålda PlayStation 4-spelen hittills.
  • UNCHARTED 4: A Thief's End™–Naughty Dogs prisbelönta spel från 2016 som BAFTA utsåg till bästa spel 2017.

– Efter PlayStation Now-expansionen tidigare i år har vi täckning för mer än 70 procent av vår globala PS4-användarbas, vilket gör detta till det perfekta tillfället att förnya tjänsten med ett mer tilltalande pris och ett starkare innehållserbjudande. Vi har samlat på oss massor av kunskap om molnspel sedan PlayStation Now lanserades 2014. Det, tillsammans med vår 25-åriga erfarenhet inom spelbranschen och de starka partnerskap vi har utvecklat tillsammans med spelutgivare, gör att vi kan fortsätta att vara ledande och nyskapande inom det här området i takt med att spelbranschen utvecklas, säger Jim Ryan, vd för Sony Interactive Entertainment.

Med den senaste expansionen börjar SIE även sin första globala marknadsföringskampanj för PlayStation Now för att ökar medvetenheten i alla de 19 territorier där tjänsten erbjuds. Det omfattar tv-sändningar och digitala kampanjer, samt ett nytt utseende och en ny känsla för PlayStation Now-varumärket. Här kan du se den nya tv-reklamen.

Om PlayStation™Now

PlayStation™Now lanserades 2014 och ger spelare möjlighet att välja hur de vill få tillgång till sitt spelinnehåll. Spelare kan välja att strömma hundratals PlayStation®4-(PS4™), PlayStation®3-och PlayStation®2-spel som finns på PS4-systemet eller på PC-enheter, eller hämta fler än 300** PS4-spel till sina PS4-system. Vissa hämtade spel har funktioner för nedladdningsbart material och andra tillägg som köpts av användaren, samt PS4 Pro-förbättringar. Nya kunder kan få en sju dagars kostnadsfri testperiod. Mer information finns på playstation.com/psnow

*Grand Theft Auto V finns att hämta och strömma via PS Now från lanseringen, Grand Theft Auto Online och Rockstar Games Social Club blir tillgängliga för användare som hämtar GTAV vid lanseringen. Onlinefunktioner som Grand Theft Auto Online och Rockstar Games Social Club är för närvarande endast tillgängliga i den nedladdade versionen.

**Innehållet kan variera mellan olika regioner

Sony Interactive Entertainment (SIE) är världsledande inom interaktiv och digital underhållning och ansvarar för varumärket PlayStation® och tillhörande produkter och tjänster. PlayStation har stått för innovation på spelmarknaden ända sedan den allra första PlayStation-konsolen lanserades i Japan 1994. Blandprodukterna och tjänsterna i PlayStation-familjen ingår PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation™Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation™Vue samt alla populära PlayStation-spel från SIE Worldwide Studios. SIE har sitt huvudkontor i San Mateo, Kalifornien och är ett helägt dotterbolag till Sony Corporation med globala funktioner i Kalifornien, London och Tokyo.PlayStation och PS4 är registrerade varumärken som tillhör Sony Interactive Entertainment Inc. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare.