PLIPP gör det möjligt köpa enstaka artiklar, i den digitala världen.

PLIPP GÅR MOT BÖRSEN

PLIPP med ca 80 delägare är på väg mot börsnotering under 2022 efter global lansering.

Under ca 2 års tid har programmerare arbetat med att utveckla ett affärssystem för mikrobetalningar av digitala produkter. PLIPP beta-testas för skarp lansering inom kort. PLIPPs tjänst och metod är unik och ensamma på marknaden på det här sättet.

Den typiska PLIPP-affären är en tidningsartikel för ”obetydlig summa”, där köparen köper bara en artikel – blixtsnabbt med ett klick på mindre än 1 sekund, även om du tidigare inte har varit kund. Systemet stödjer allt digitalt som poddar, bloggar, e-tidningar, e-böcker, musik, film, bilder, programvaror m.m.

Samtliga tidningar som jobbar med prenumerationer har stor del av sina läsare som inte vill prenumerera och där missas det tillfällen att göra kundaffärer. PLIPP kan användas som komplement för de kunder som vill betala för ”en” artikel - klick-köper. Typiskt pris för en artikel är 3-5 kronor.
Sveriges största digitala tidning Aftonbladet har över 3.500.000 besökare varje dag, som inte prenumererar, men som i framtiden mycket väl kan bli erbjudna köpa och öppna artiklar, med ett klick och plippköp.

Förutom själva köpmomentet har PLIPP mängder med funktionalitet för att utveckla affärer och marknadsföra sina produkter med mikrobetalningar - samt en arbetsmarknad där arbete utförs av frilansare som delar på inkomster vid varje köp.

Utvecklingen av PLIPP har skett från Sverige, med programmerare i USA, Indien och Kina, finansiering är från ca 80 tal, företag och privatpersoner. Just nu slutförs kompletterande emission, som kommer efterföljas av en IPO under hösten 2021.

Ambitionen är att PLIPP ska lyckas så väl under 2022 att det kommer klassas som en enhörning, d.v.s. startup bolag med värdering över 1 miljard USD.

Klick-köp dina artiklar, filmer och bilder - Buy now - Pay later - allt är enklare med PLIPP!

Taggar

PLiPP AB är ett mikrobetalningssystem som har utvecklats sedan 2019 och är en öppen plattform med jobbmarknad – marknadsföringsverktyg – utgivarverktyg.

Anders Kellman

Presskontakt Informationsansvarig 0761715777