Plymouthbröderna drar in miljoner för välgörenhet!

Plymouthbröderna drar in miljoner från företag - de verkliga omständigheterna.

Den 8 januari 2023 publicerade Expressen en artikel med rubriken: "Svenska företag som drar in miljarder till sekten".

Tidningen namngav specifikt vissa företag tillsammans med även deras kunder, i ett försök att bevisa att dessa, och andra företag som ägs av medlemmar i kyrkan, direkt finansierar kyrkan.

Kyrkan Plymouthbröderna tillbakavisar kategoriskt detta allvarliga påstående.

Den har aldrig tillämpat ett system med tionde från sina medlemmar och får inte heller miljoner från företag.
Kyrkan har inga avlönade anställda, dess kyrko- och driftskostnader betalas av privata donationer när det behövs.

Kyrkans medlemmar har levt och arbetat i samhället sedan 1870-talet i Sverige, har i hög grad bidragit till landets välfärd och vi ogillar det ständiga försöket att framställa oss som någon hemlig kult eller sekt som "på något sätt" är farlig för Sverige.

Att hjälpa välgörenhetsorganisationer och behövande ligger oss varmt om hjärtat och många av våra medlemmar inklusiv företagare engagerar ofta för att hjälpa hemlösa, unga familjer i nöd eller pensionärer som kämpar ekonomiskt.
Detta är något som Expressen inte rapporterar om...

Vi säger... Nu räcker det!
Precis som judar, muslimer och andra små religiösa minoriteter har vi rätt att leva och utöva vår tro som vi vill.

Försök att framställa oss som en extrem och hemlighetsfull sekt skadar kyrkans rykte och det finns rättspraxis i Europadomstolen för mänskliga rättigheter som skyddar vår rätt att inte kritiseras och demoniseras så orättvist, inklusive våra medlemmar och deras företag.