Rapid Relief Team (RRT) stödjer Barncancerfondens Walk-of-Hope event

RRT planerar att organisera en Walk-of-Hope Event på fyra platser i Sverige, för att stödja Barncancerfonden under september månad, med början i Kungsbacka 3:e, därefter i Smålandsstenar 10:e , Helsingborg 17:e och Ljungby 24:e.

God mat och dryck av hög kvalité kommer att serveras av våra unga RRT volontärer. Vi tror och hoppas att dessa tillfällen kommer att bli mycket givande med syftet att samla in pengar till Barncancerfonden.

Företrädare för RRT säger att ”Walk-of-Hope är en bra möjlighet för oss att stödja ett enastående arbete som Barncancerfonden gör för att samla in pengar till forskning. Alla bidrag som vi samlar in under dessa event kommer att oavkortat gå till Barncancerfonden”

Rapid Relief Team har hjälpt till vid andra liknande tillfällen de senaste två åren, bland annat det välkända ”Homeless International Festival” i Stockholm och Göteborgsvarvet.

RRT är en global välgörenhetsorganisation med volontärer som arbetar för att hjälpa människor i nöd och utsatthet.

Det var unga medlemmar ur kyrkan Plymouthbröderna som tog initiativet att starta RRT med syftet att förse med mat och dryck till många hemlösa i Sverige samt till utryckningspersonal vid större olyckor. ”Våra volontärers önskan är att effektivt kunna hjälpa till med tröst, vänliga ord och annat som behövs. Vår mission är enkel, att hjälpa människor i svåra situationer med omtanke och medlidande”.

För mer information kontakt media@se-rapidreliefteam.org

www.rapidreliefteam.org