PM & Vänner utsedd till ”Årets Hållbara Krog 2015”

Restauranggalan 2015 arrangerades tidigare under måndagskvällen, denna gång på Cirkus i Stockholm. PM & Vänner var nominerade i kategorin ”Årets Hållbara Krog”.

Efter att motiveringen lästs upp stod det klart att PM & Vänner är årets pristagare.

Juryns motivering:

” En ambitiös banbrytare som direkt tog ut kursen mot en hållbar restaurang. Här möts det moderna och det traditionella när lokala råvaror anrättas med finess. I landskapet med små tegar och mörka skogar lyser ett klart kulinariskt ljus från årets hållbara krog. Årets vinnare är PM & Vänner, Växjö”.

Med anledning av ett större event i Växjö kunde tyvärr inte någon från företaget delta. Priset mottogs däför av den förra PM & Vänner anställda Björn Kjellberg som även vann pris för ”Årets Barkoncept” med Bottles.

” Hela teamet på PM & Vänner är väldigt tacksamma och ödmjuka. Vi har vunnit många priser genom åren tillsammans men det är aldrig något vi räknar med utan är alltid lika glada och tacksamma varje gång någon tycker att vårt arbete är värt ett pris, framförallt när kollegorna röstar. Det viktigaste för oss är att varje dag göra våra gäster lyckliga och nöjda, säger en påtagligt stolt Per Bengtsson.

PM & Vänner har tidigare år mottagit pris för ”Årets krog” samt ”Årets krögare” vid Restauranggalan. Årets gala är den åttonde i ordningen och arrangeras av Restauranger och Storkök i samarbete med Svenska kockars föreing, Gastronomi Sverige, Chaîne de Rotisseur, Sveriges Bartenders Gille, Sommelierföreningen, Sveriges Bästa Bord, Grythytteakademien samt Restaurangakademien