Almir Hodzic börjar som ny vd på Parkering Malmö den 1 augusti, 2022.

Almir Hodzic blir ny VD för Parkering Malmö

Styrelsen för Parkering Malmö har utsett Almir Hodzic till ny VD för bolaget. Almir Hodzic kommer närmast från MKB Fastigheter AB, där han arbetar som fastighetschef.

− Vi är mycket glada över att kunna utse Almir Hodzic till ny VD, säger Christina Wessling, styrelsens ordförande. Parkering Malmö befinner sig i en spännande utvecklingsfas där bolaget tar aktiv roll i hållbar stadsutveckling. Här ser vi att Almir kan fortsätta driva bolaget framåt med sin gedigna erfarenhet och kompetens inom såväl kommunal verksamhet, parkerings- och fastighetsbranschen som inom ledarskap, förändringsarbete och inte minst ett stort engagemang för att skapa samhällsnytta.

− Jag är glad och stolt över förtroendet att bli VD för Parkering Malmö, och ser fram emot att tillsammans med alla medarbetare fortsätta utveckla företaget till ett ledande parkeringsbolag som bidrar till ett hållbart samhälle, där våra kunder trivs och får den bästa servicen, säger Almir Hodzic.

Almir Hodzic börjar sin tjänst som VD på Parkering Malmö den 1 augusti 2022.

­

Kort om Almir Hodzic:

Almir Hodzic är utbildad ekonom, samhällsvetare, diplomerad fastighetsförvaltare samt diplomerad hållbarhetschef och har bred erfarenhet från näringslivet, staten, kommuner och politiskt styrda organisationer. Han har tidigare arbetet som förvaltningschef på Teknik och Fritidsförvaltningen inom Landskrona stad samt som chef på Fritidsförvaltningen inom Malmö stad. Närmast kommer Almir från MKB Fastigheter AB, där han har arbetar som fastighetschef.

För mer information, kontakta:

Christina Wessling, styrelseordförande Parkering Malmö.
Email: christina.wessling@malmo.se. Mobil: 0704-71 43 00

Almir Hodzic, ny VD på Parkering Malmö fr om 1 augusti, 2022.
Mobil: 0704 52 19 01 (Privat)