Som en del av Malmö stads arrangemang ”Malmö in the making” – ett program där Malmöborna får möjligheten att utforska frågor om stadens rum, arkitektur och kultur –inbjuder Parkering Malmö till ett panelsamtal om hållbart byggande.

Pressinbjudan: Parkering Malmö inbjuder till panelsamtal om hållbart byggande: Hur bygger vi klimatsmart?

I samband med "Malmö in the making" arrangerar Parkering Malmö ett panelsamtal om hållbart byggande med fokus på att bygga klimatsmart. Media inbjuds till evenemanget som äger rum den 7 september, 2023 kl. 16:00 i P-huset Sege Park.

Under panelsamtalet kommer experterna att diskutera vikten av att bygga klimatsmart och presentera konkreta exempel på hållbara byggprojekt. Fokus kommer att ligga på att utforska möjligheter och utmaningar inom hållbart byggande och hur vi kan bidra till en mer hållbar framtid för samhället.

Panelen består av:
Petra Jenning, arkitekt från Fojab
Finn Williams, stadsarkitekt, Malmö stad
Jeanette Green, Gruppchef för affärsutveckling och kommersialisering på IVL Svenska Miljöinstitutet
Måns Herner – Projektchef för projektet Fyrtornet från Granitor
David Eriksson – Affärsutvecklingschef från Byggnadsfirman Otto Magnusson
Amir Ahmady – Nyproduktionschef från Parkering Malmö
Björn Ståhle - avdelningschef, Hifab
Marcus Altengård – Regionchef Syd, HSB

Moderator: Jonas Lloyd, arkitekt från Lloyd´s arkitektkontor

Byggindustrin har en stor påverkan på klimatet. Genom att integrera hållbara lösningar i byggprocessen kan vi minska koldioxidutsläpp och resursförbrukning. Ökad medvetenhet och samverkan inom branschen är en nyckel till framgång. Under detta panelsamtal kommer deltagarna att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter, och det ges möjlighet att ställa frågor för at få en djupare förståelse för hållbart byggande och dess effekter på samhället.

Tid: 7 september, kl 16:00-17:30 med möjlighet för media att komma tidigare eller stanna efteråt för intervju med paneldeltagarna. Panelsamtalet pågår en timme från 16:00, därefter finns möjlighet för publiken att ställa frågor i cirka 30 minuter. Efteråt bjuds det på lättare mingelmat.

Plats: P-huset Sege Park, Köksvägen 3, Malmö. OBS! Lokalen ligger i P-huset Sege Parks bottenplan med ingång från Tekla Thomassons gata.

Anmälan/mer info: Anmäl gärna innan om ni planerar att komma eller önskar intervjua någon av paneldeltagarna: Epost: agneta.weimarsson@pmalmo.se eller via mobil 0734-48 20 58

Välkommen!

Parkering Malmö är ett expansivt kommunalt bolag. Här arbetar cirka 70 personer med främst byggnation, förvaltning och uthyrning parkeringsplatser i Malmö. Vi ansvarar för cirka 35 000 platser i egna anläggningar och åt olika fastighetsägare. Vi finns till för dig och alla andra som behöver plats.