El Taco Truck får egen TV-serie

Dokumentärserien El Taco Truck gör succé på Pocket Entertainment. De redan omskrivna herrarna bakom fenomenet El Taco Truck har nu fått sin egen webbserie, där tittarna får följa deras banbrytande resa mot att sätta ett nytt begrepp i Sverige - Food Truck.

I fem avsnitt får tittarna följa killarna och deras rosa truck då de försöker fullfölja sin dröm. El Taco Truck handlar om riktig kärlek till vällagad mexikansk mat, att förverkliga sina drömmar och att med en järnvilja och ett tjockt pannben bryta sig igenom den svenska byråkratin. Det handlar också om hur två vänner prövas i att komma överens och jobba tillsammans genom tuffa utmaningar.

För ett år sedan började produktionsbolaget Flodell Film följa Nikola och Bolle. Från inspirationsresan till USA där Food-Trucks är ett etablerat fenomen, till inköpet av den fullkomligt hopplösa amerikanska International från 1967 med körförbud.  Plötsligt vänder det, journalister ringer, kunder vill ha dem till events och sponsorer vill göra kokböcker.  Som tittare får vi följa med på intressanta möten med människor i vitt skilda miljöer; på festivaler, mc-klubbar och kommuntillställningar.

På torsdag, den 29e november, släpps nästa avsnitt av av El Taco Truck. Alla avsnitt är cirka fem minuter och anpassade till mobilen, läsplattor och datorer.

- Vi strävar efter att visa högkvalitativa produktioner i kortformat. Tack vare de korta avsnitten, kan vi visa produktioner som “smakar lite mer”. Flodell Films produktion av El Taco Truck är ett projekt som motsvarar vad vi vill att Pocket Entertainment ska stå för. Vi är mycket glada och stolta över att få visa El Taco Truck, säger Håkan Lindhé, VD och grundare av Pocket Entertainment.

• Bio, film, foto

• el taco truck
  • taco truck
  • food truck
  • taco
  • nicola & bolle
  • nicola adamovic
  • niklas bolle
  • taco truck stockholm
  • mexican food
  • mexikansk mat
  • electic tatoo
  • street food

Pocket Entertainment är en ny playkanal som visar underhållning i kortformat. Kanalen visar kvalitativ drama, TV-underhållning och dokumentärer anpassat efter tittande på smartphones, surfplattor och datorer. Pocket Entertainment är den nya tidens TV som skapas av kreatörer, med annonsörer, för tittarna.

Amelie Håkansson

Presskontakt PR-ansvarig 0737 - 82 15 67