HCL Technologies tar med PreCom ut i världen

Det globala IT-företaget HCL Technologies och PocketMobile har inlett ett strategiskt samarbete. HCL har identifierat PocketMobiles mobila utvecklingsplattform PreCom som en katalysator för generering av nya affärer. På samma sätt har PocketMobile identifierat HCLs erfarenhet och kompetens som mycket intressant för att uppnå målet att bli den ledande utvecklingsplattformen för mobila företagsapplikationer och lösningar.

Genom partnerskapet med HCL öppnas olika affärsmöjligheter upp på global nivå, vilket är i linje med PocketMobiles strategi att följa partners och kunder ut i världen för att accelerera antalet PreCom-användare.

- "HCL är en mycket spännande partner för PocketMobile, deras breda kompetens och geografiska spridning öppnar helt nya affärsmöjligheter för oss. Vi kompletterar varandras strategier på ett bra sätt, vilket vi är övertygade om kommer leda till ett framgångsrikt samarbete och ett intressant erbjudande till marknaden” säger Mats Eriksson som tillträdde som Partner Manager på PocketMobile i maj 2011.

- "PocketMobiles plattform PreCom är en gedigen och framtidssäkrad platform för utveckling av mobila företagsapplikationer och mobila lösningar. Partnerskapet med PocketMobile kommer att stärka HCLs position som en av de ledande globala leverantören av mobila applikationer. Vi är mycket stolta över att vi får vara en PreCom Partner och använda PreCom som en mobil plattform för våra globala kunder.” säger Liselotte Engstam, Vice President och Nordenchef för HCL Technologies.

Besök www.pocketmobile.se för information om PocketMobile och PreCom

Besök www.hcltech.com för information om HCL Technologies

• mobila företagslösningar
  • mobila företagsapplikationer
  • mobil företagsapplikation
  • hcl techonologies
  • liselotte engstam
  • mats eriksson

PocketMobile är ett mjukvarubolag som utvecklar och marknadsför PreCom. PreCom är en modulär mjukvaruplattform som effektiviserar utveckling, leverans och underhåll av mobila företagslösningar. PreCom ingår i kategorin MEAP (Mobile Enterprise Application Platforms) och riktar sig till företag och organisationer som med hjälp av mobila lösningar och applikationer vill effektivisera sin verksamhet och kunna erbjuda nya tjänster.

Bland referenskunderna syns välkända företag så som DHL, DSB, DSV, Fortum, G4S, Ragn-Sells, Schenker varav flera har PreCom implementerat på global basis. PocketMobile levererar PreCom genom och tillsammans med partners. Exempel på partners är Creuna, EDB/ErgoGroup, Logica, Softronic, SYSteam, Tieto, samt andra ledande systemintegratörer och affärssystemsleverantörer.

PocketMobile grundades 2000 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn, samt utvecklingskontor i Colombo på Sri Lanka. Bolaget ägs av Investor och grundarna.