PointSharp säkrar ActiveSync med Microsoft ISA 2006

PointSharp släpper nu stöd för säker ActiveSync till Microsoft ISA 2006. Den unika möjligheten att enkelt synkronisera telefoner med ökad säkerhet utan att krångla till det för användaren och IT-avdelningen, har tidigare endast funnits med PointSharp ID, Secure ActiveSync för Microsoft IAG 2007. Därmed öppnas nu möjligheten för många kunder som använder Microsoft ISA 2006 för ActiveSync, att enkelt höja säkerheten för den känsliga information som ofta finns i e-post, kontakter och kalender.

PointSharp ID Secure ActiveSync höjer säkerheten genom att vid första synkningen registrera användarens telefon och låser den till användarens profil i Active Directory, därefter kan ingen annan synkronisera användarens information om det inte är rätt telefon.

PointSharp ID är en produkt med många identifieringsmetoder. En produkt för att säkert och enkelt identifiera alla användare hos ett företag eller organisation.

För ytterligare information kontakta:

Niklas Brask
E-post: niklas.brask@pointsharp.com

PointSharp är ett svenskt IT-säkerhetsbolag som marknadsför den egenutvecklade produkten PointSharp ID, en produkt för säker inloggning. PointSharp når idag via återförsäljare kunder över hela världen och identifierar deras användare enkelt och säkert. PointSharp marknadsför även accessprodukter från Microsoft i norra Europa som distributör för Pyramid Computer GmbH. Pyramid bygger hårdvara baserat på Microsoft IAG 2007 och Microsoft ISA 2006. PointSharp har huvudkontoret i Stockholm och startades 2006.
www.pointsharp.com

• Nätverksprodukter