Emma Hamberg till Polaris

Emma Hamberg till Polaris

Författaren Emma Hamberg går till Bokförlaget Polaris. Den första boken kommer ut under 2024.

Emma Hamberg började sin karriär under 90-talet som serietecknare på Veckorevyn, där hon även var chefredaktör under åren 2000-2001. Hon har skrivit en rad älskade böcker inom både skön- och facklitteratur. Bland de senaste årens verk finns den populära Rosengädda-serien och romanen Je m’appelle Agneta (2021, Piratförlaget) som vunnit flera priser och fortfarande toppar listorna.

Förläggare på Polaris är Sofia Brattselius Thunfors. Emma och Sofia har ett långt samarbete bakom sig.

– Jag älskar att arbeta med Sofia! Vi har skapat så många fina böcker tillsammans och nu ska vi få fortsätta med det. Vilket jag är så, så peppad inför, säger Emma Hamberg.

– Emma och jag har alltid haft ett kreativt och roligt samarbete. Att vi nu ska jobba tillsammans igen, känns helt rätt och härligt på alla sätt! säger Sofia Brattselius Thunfors.

Den första boken på Polaris är planerad att ges ut under 2024.

För frågor, vänligen kontakta: Stephanie Smolak, PR-ansvarig Bokförlaget Polaris, 070 456 23 08 eller stephanie.smolak@jppol.se

Bokförlaget Polaris grundades 2017 av det danska Politikens Forlag. Vi ger ut skönlitteratur och sakprosa, och strävar efter en utgivning med både bredd och höjd. Sedan 2021 är Polaris Fakta en del av förlaget och ger ut fackböcker inom en mängd områden såsom trädgård, mat och dryck, hälsa, psykologi, resor, biografier och samhälle. I Bokförlaget Polaris ingår även North Audio Publishing, som fokuserar på digital utgivning.

Följ oss gärna på sociala medier:
    Bokförlaget Polaris på instagram och facebook
    Polaris Fakta på instagram och facebook
    North Audio Publishing på instagram och facebook.