Trädgårdsprofilen John Taylor är aktuell med en ny bok.

Skapa dina drömmars trädgård – John Taylor visar vägen i sin nya bok.

Han är trädgårdsmästaren som följare av SVT:s Trädgårdstider har charmats av under många år. Få kan matcha en så stark personlighet med ett så gediget odlingskunnande. Nu är han aktuell med boken Taylors trädgård, som ger praktiska och inspirerande tips till nyblivna såväl som erfarna trädgårds- och kolonilottsägare.

– Mitt mål med boken är att göra odlandet enklare att förstå så att alla kan få en vackrare och roligare trädgård, berättar John Taylor och fortsätter:
– Jag delar med mig av mina erfarenheter och hoppas att de blir till nytta för dig i din trädgård – stor som liten. Alla kan odla!

Taylors trädgård är en ovärderlig handbok för den som nyligen blivit med trädgård eller redan har ett stort trädgårdsintresse. Tydliga instruktioner och växtlistor blandas med John Taylors personliga berättarlust. Boken är rikt illustrerad och bjuder på stor inspiration med en tillåtande hållning till trädgårdslivet.

– Jag tror på trädgård som en helande kraft i samhället. Trädgård är något som kan föra folk samman i stället för isär, konstaterar John Taylor.
– När vi odlar försvinner mycket av oron över personliga problem eller över tillståndet i världen. Vi är utomhus i sol och frisk luft och gör världen lite bättre, lite finare.

Taylors trädgård
Inbunden, rikt illustrerad, 150 s.
Utgivning: 15 september