Smärtpunkten blir tv-serie och ges ut på nytt

Smärtpunkten blir tv-serie och ges ut på nytt

Sveriges Television sänder i vår, med sändningsstart den 19 april, en tv-serie i tre avsnitt som bygger på Elisabeth Åsbrinks bok Smärtpunkten. Lars Norén, pjäsen 7:3 och morden i Malexander. I samband med detta ger Bokförlaget Polaris ut en ny utgåva i pocket. Boken kom ut första gången 2009, och nominerades till Augustpriset i fackboksklassen.

Tv-serien regisseras av flerfaldigt prisbelönta Sanna Lenken (Tunna blå linjen, Thunder in my heart), med manus av Pelle Rådström (Svart krabba, En mot en) och storyline av Wilhelm Behrman och Niklas Rockström (Innan vi dör, Kalifat). Smärtpunkten produceras av Art & Bob i samproduktion mellan SVT, Film i Väst, Film Stockholm och Kärnfilm. David Dencik spelar Lars Norén, Isa Stenberg spelas av Maria Sid och i rollerna som Carl Thunberg, Tony Olsson och Ola Svensson ses Einar-Hugo Strömberg, Martin Nick Alexandersson och Linus Gustafsson.

Bokförlaget Polaris grundades 2017 och ägs av danska Politikens Forlag. Vi är stjärnan på den svenska förlagshimlen, med mängder av litterära stjärnskott och spännande profiler. Vår utgivning innehåller såväl skönlitteratur och sakprosa som illustrerade fackböcker. Bokförlaget Polaris har det stora förlagets muskler men det lilla förlagets varma hjärta och snabba fötter.