Christina Sahlberg, sparekonom på Compricer, och Günther Mårder, VD för Företagarna, har skrivit en bok ihop.

Två av Sveriges främsta ekonomiprofiler aktuella med ny bok om att spara pengar

Günther Mårder, ”Sveriges snålaste man”, och sparekonomen Christina Sahlberg har skrivit en bok ihop. I Spara pengar får vi experternas 323 bästa tips för att förbättra ekonomin – något som är högaktuellt för många svenskar just nu.

På kort tid har det blivit mycket dyrare att leva och många försöker hitta sätta att minska sina kostnader, leva billigare och få mer pengar över. Det här är högst påtagligt för Günther Mårder och Christina Sahlberg i deras arbeten som VD för Företagarna respektive sparekonom på Compricer. De ville skriva en bok ihop för att få möjlighet att hjälpa fler att få en hållbar ekonomi.

– Uttrycket ”många bäckar små” känns torrt och präktigt men är faktiskt sant. Det är ofta de små förändringarna som över ger tid ger de stora effekterna, säger Christina Sahlberg och Günther Mårder fortsätter:
– Vår bok riktar sig till alla. Oavsett om du vill få mer över till det allra mest nödvändiga, eller vill kunna göra fler meningsfulla saker eller vill spara inför framtiden. Våra 323 tips i boken spänner över alla områden som berör vardagen, från boende och transport till mat och nöjen. Tipsen är konkreta och passar många olika målgrupper och livsvillkor.
– Se boken som ett smörgåsbord där du väljer de tips som passar dig här och nu. En del tips kräver lite större ansträngning, men ofta handlar det om enkla förändringar, inflikar Christina Sahlberg.

Spara pengar av Günther Mårder och Christina Sahlberg
Format:
Inbunden, 184 sidor
Utgivningsdag:
12 juni

För intervjuförfrågningar och recensionsexemplar, kontakta cecilia.ek@jppol.se

Christina Sahlber
g är sparekonom på Compricer och hjälper människor att få en bättre vardagsekonomi. Hon utsågs 2018 till årets bankprofil av Privata Affärer och förekommer ofta i media som privatekonomisk expert. Hon har tidigare skrivit tre böcker, bland annat Fixa din privatekonomi och Egen ekonomi.

Günther Mårder
är vd för Företagarna och har tidigare varit VD för Aktiespararna och sparekonom på Nordnet. Han är känd för sin sparsamhet (har kallats Sveriges snålaste man) och förekommer ofta som sparexpert i media, ett ämne han också föreläser om.