Förtöjningslinan STORM - Bäst i Test!

Tidningen Praktiskt Båtägande testade i senaste numret, nr 9 2014, Färdiga Bryggförtöjningar. PolyRopes egenframtagna och unika förtöjningslina STORM var den enda förtöjningslinan i testet som höll och även översteg sin brottgräns, hade godkänd ryckdämpning och sist men inte minst - lägst pris. PolyRopes STORM fick Bäst i Test
Läs testet i sin helhet

Förtöjningslinan STORM har tidigare fått omdömen som "Bättre än reklamen" av DagensBåtliv.se och varit nominerad till Årets nyhet på båtmässorna i Stockholm, Göteborg och Helsingfors.

Mer om Storm

STORM är en 3-slagen förtöjningslina med inbyggd ryckdämpare i hela linans längd. Du slipper alla metalldelar såsom schacklar, kauser, gummi-/metallfjädrar och låter istället nyttja tågvirkets egenskaper fullt ut.
Hemligheten ligger i en egenutvecklad, mönsterskyddad produkt, där tågvirket är en komposit mellan höghållfast polyesterfiber och ett fjädrande softmaterial. Linan tar de små rycken men säger också ifrån när den töjt tillräcklingt. Allt för att båten inte skall flytta sig för långt åt endera håll.

Tack vare den mjuka töjningen blir rycken i båten väldigt lugna; du kan med andra ord även sova gott med din storm-förtöjning. Det splitsade ögat är försett med en skyddande slithylsa. Dessutom finns ytterligare en slithylsa att placera på valfritt ställe utmed linan. Exklusiv limhylsa i änden.