SiloPower - Den nya generationens ensilageplast!

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2016 13:15 CEST

SiloPower är tillverkad i hela 7 lager av noggrant utvalda komponenter för att få en stark, kostnadseffektiv och pålitlig plast. Vid tester av baltäthet, punktering- och rivstyrka är plasten överlägsen den klassiska 25my-plasten. SiloPower kommer på plasthylsa vilket gör den väderbeständig och styrkan gör den optimal till både rundbalar och fyrkantsbalar. Varje rulle innehåller 1900 meter plast och bredden är 750mm. Plasten ger dig dessutom en mycket fördelaktig driftsekonomi med färre stopp i arbetet.

SiloPower tål att jämföras!

Längd: 1900m
Bredd: 750mm
Tjocklek: 21my
Punkteringsstyrka: 350g
(EU-norm, >120g)
Rivstyrka: 180mPa (EU-norm, >120mPa)
Baltäthet: 105min (EU-norm, >60min)

Kontakta Poly-Produkter för mer information:
Tel: 031-28 90 70 eller www.poly.se

________________

AB Poly-Produkter grundades 1967 och är idag Skandinaviens ledande tågvirkesföretag.

Tågvirke med rep och snören är vår specialitet, men vi har även lång och gedigen erfarenhet inom relaterade produktområden såsom nät och sträckfilm till lantbruket samt fallskyddsprodukter.

Med ett brett sortiment av lagerförda varor tillsammans med kontinuerlig produktutveckling kan vi snabbt leverera innovativa produkter av högsta möjliga kvalitet.