Spännband för marin miljö

Pressmeddelande   •   Mar 05, 2013 09:30 CET

En produkt framtagen för den marina miljön. Poly-Produkter tog i slutet av förra året fram en helt ny serie spännband som nu lanseras på den Nordiska marknaden. En av de fem varianterna har vinsch av rostfri modell vilket passar den marina miljön där rost annars snabbt angriper metalldelarna. Krokarna är på denna modell ersatta med sydda ögon som på ett enkelt sätt slås runt fästpunkterna vilket gör att man slipper vara orolig för lossnande krokar eller repande metalldelar.

Bandet är tillverkat av 100% polyester och är 5 meter långt fördelat på två delar (0,4 m + 4,6 m). Surrningsstyrkan är på 500 kg.

Premiärvisning av den rostfria vinschen skedde under Båtmässan i Göteborg och Allt för sjön i Stockholm och det blev en smärre succé!

Mer information finns på www.poly.se

Poly-Produkter erbjuder inom affärsområdet ”tågvirke”; fiber och närliggande (kompletterande) produkter. Våra kunder är företag i Norden inom industri, lantbruk, järn-, bygg-, och marinhandel. Genom innovativt tänkande och kontinuerlig produktutveckling stärker vi våra kunders konkurrenskraft genom att erbjuda unika problemlösningar.