Storsäljaren Aquasafe - Nu för barn och ungdomar!

En flytväst är en avgörande faktor i fritidsbåtsolyckor. Statistiken visar att ett av de största problemen på sjön är att många passagerare valt att inte ta på sig en flytväst när båten har lämnat hamn. Marknaden inom flytkläder och sjöräddning utvecklade därför mindre, smidigare, lättare och mer bekväma räddningsvästar som blåste upp sig automatiskt i kontakt med vatten. Detta gav alltså en väst som var smidigare än en ”seglarväst”, med samma egenskaper som en räddningsväst med stor krage, som vänder din kropp i vattnet. Idag är dessa ett populärt val för vuxna båtfantaster, och därför följer nu en naturlig utveckling:

Poly-Produkter introducerar Regatta Aquasafe Junior!

Regatta Aquasafe är Poly-Produkters mest populära auto-väst, som gör succé på båtmässorna år efter år. Detta på grund av att västen är otroligt lätt och smidig, och har en simpel men snygg design som sitter bekvämt på kroppen. Aquasafe Junior kom till för att även barn och ungdomar ska få en mer bekväm försäkring på sjön, och framför allt för att de ska behålla västen på under hela båtturen. Flytvästen Aquasafe Junior ska användas av simkunniga barn och ungdomar från 6 års ålder, med vikt mellan 18-40 kg. Mer information om västen:

• Finns i färgerna rosa och turkos
  • Klickspänne i plast
  • Bälte: min 55 cm / max 125 cm
  • Flytkraft: 110N
  • Vikt: 0,8 kg
  • C02-patron: 24 gr
  • Utlösare: UM MK5 (United Moulders), automatisk
  • Godkänd enligt ISO 12402-3 150N

Rekommenderat pris: 939 kr inkl. moms

Det är viktigt att hjälpa ditt barn att bekanta sig med utlösningsmekanismen före användning. Observera att automatiskt uppblåsbara flytvästar kräver årlig teknisk kontroll. Läs bruksanvisningen noga!

Vi rekommenderar även att se hur det går till när en automatisk väst aktiveras i vatten. Klicka här för att komma vidare till en instruktionsvideo.

Kontakta Poly-Produkter på telefon 031-28 90 70 eller besök www.poly.se för mer information.