Länsstyrelsen Jämtland väljer Pondus

Länsstyrelsen Jämtland väljer Pondus Kommunikation som ny leverantör av reklambyråtjänster. Pondus får också förnyat förtroende av Umeå kommun som huvudbyrå för kreativ kommunikation och produktionstjänster.

– Vi är glada och stolta att få förtroendet att skapa effektiv och hållbar kommunikation tillsammans med de här två aktörerna som båda har en central roll för utvecklingen i norra Sverige – och en direkt påverkan på många människors vardag, säger Marie Taylor, Byråchef Pondus Kommunikation.

Det nya samarbetet med Länsstyrelsen Jämtland inleds i februari 2022 och avtalet gäller till och med januari 2024 med möjlig förlängning om 1+1 år. Uppdraget gäller reklambyråtjänster med fokus på grafisk och digital produktion för kommunikation i traditionella och sociala kanaler.

Pondus Kommunikation är sedan 2019 huvudbyrå för Umeå kommun med ansvar för kreativ kommunikation och produktion. Att Umeå kommun nu väljer att förlänga avtalet innebär att uppdraget fortsätter till april 2023.

Vi har en bred kundportfölj med aktörer i alla sektorer, men vårt främsta fokus ligger på att fortsätta att utveckla ett ännu starkare erbjudande mot offentlig marknad. Att vi vinner Länsstyrelsen Jämtland och får förnyat förtroende från en av våra viktigaste kunder är ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Marie Taylor, Byråchef Pondus Kommunikation.

• Media, kommunikation

Hållbarhet behöver kommunikation. Demokrati behöver kommunikation. Rättvisa behöver kommunikation.

På Pondus vill vi vara en kraft för ett mer hållbart, demokratiskt och rättvist samhälle. Ett samhälle med starka syftesdrivna varumärken som gör bra affärer och förtjänar sina kunders uppmärksamhet, förtroende och engagemang. Ett samhälle med myndigheter som engagerar och skapar demokratisk dialog med medborgare på alla nivåer. Ett samhälle där goda krafter och modiga röster hörs och syns i det offentliga samtalet.

Det är därför vi finns. Det är det vi arbetar varje dag för, sida vid sida med våra kunder. Det är det vi menar med att vi finns för våra kunders hållbara affärsutveckling.