Pressmeddelande -

American Express Lounge by Pontus är åter nominerad till internationellt prestigepris

Pontus in the Air och American Express Lounge by Pontus är, för tredje året i rad, nominerade i den internationella branschtävlingen World Travel Awards i kategorin Europe’s leading Airport Lounge. Galan arrangeras årligen för att uppmärksamma, belöna och hylla de absolut främsta i sektorerna inom resor, turism och service. Röstningen startar idag, den 2 mars, på World Travel Awards hemsida.

American Express Lounge by Pontus är en del av Pontus in the Air på Stockholm Arlanda terminal 5 som erbjuder American Express både Platinum- och Centurionmedlemmar en förstklassig start på resan i en exklusiv och avkopplande miljö med ett generöst utbud av dryck och vällagad mat. World Travel Awards är en tävling där rese- och turistbranschens mest framgångsrika aktörer deltar.

När vi skapade våra lounger för American Express, Platinum och Centurion, utgick vi ifrån de resvana kortmedlemmarna, hur vi skulle kunna tillgodose deras behov och överträffa deras förväntningar. Sedan öppningarna av loungerna, 2017 och 2019, har beläggningen tiodubblats. Vi är mycket glada för förtroendet från American Express och ett lyckat samarbete. Att vi är nominerade för tredje året i rad är ett bevis på att vi håller en nivå i världsklass, säger Pontus Frithiof ägare och grundare Pontus Group.

World Travel Awards grundades 1993 för att uppmärksamma, belöna och hylla alla aktörer i de viktiga sektionerna inom resor, turism och service. World Travel Awards är en globalt erkänd tävling som står för branschkvalitet. Dess årliga program är också känt som det mest omfattande i den globala rese- och turistindustrin. Varje år täcker World Travel Awards världen med sin Grand Tour – en serie regionala ceremonier inom varje kontinent. Europas galaceremoni hålls den 20 juni 2020 i Antalya, Turkiet och den stora världsgalafinalen äger rum den 27 november i Moskva, Ryssland.

Då våra kunder är frekventa resenärer och besöker många lounger världen över är vi mycket glada för all fin respons och toppbetyg för våra lounger på Pontus in the Air. Vi har lyckats överträffa den kvalitet och service som våra kunder förväntar sig, vilket visar att loungerna fyller sitt syfte, att leverera en upplevelse i världsklass, och förtjänar nomineringen i World Travel Awards. Vi är mycket glada och hoppas på att få ta emot utmärkelsen ”Europe’s Leading Airport Lounge”, säger Fredrik Sauter, Head of Growing Markets American Express.

Röstningen startar idag, måndagen den 2 mars, och pågår till den 10 maj 2020.

För att rösta på American Express Lounge by Pontus:

Registrera med namn och e-post, sök region Europe och därefter Europés Leading Airport Lounge och American Express Lounge by Pontus.

Om American Express:
American Express-koncernen grundades 1850 och är världens största kort- och reseföretag, noterat på New York, Stock Exchange. Företaget har omkring 62 000 anställda och cirka 91 miljoner kortmedlemmar världen över. American Express etablerades i Sverige under 1970-talet. I Sverige marknadsförs American Express Cards till privatkunder samt Corporate Card, Corporate Gold Card och Corporate Purchasing Solutions till företagskunder.

Öppettider Pontus in the Air och American Express VIP-lounger:
Måndag – fredag: 05.00 – 22.00
Lördag: 05.00 – 19.00
Söndag: 05.00 – 22.00

För kontakt med American Express Lounge by Pontus:

​E-post: amexloungebypontus@pontusfrithiof.com eller telefon till Pontus in the Air 076 - 014 14 94.